تلفات نظامیان ترکیه در شاخه زیتون به ۳۱ کشته و ۱۴۳ زخمی افزایش یافت

ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تلفات نظامیان این کشور در جریان عملیات شاخه زیتون به ۳۱ کشته و ۱۴۳ زخمی افزایش یافت و همچنین ۱۳۶۹ شبه‌نظامی کُرد نیز کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ستادکل نیروهای مسلح ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد از ابتدای آغاز عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه، تا کنون ۳۱ نظامی این کشور کشته و ۱۴۳ نفر دیگر زخمی شدند.

در بیانیه ارتش ترکیه آمده است که با از بین رفتن ۱۰۳ تروریست عضو گروه‌های داعش، یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) طی درگیری‌های روز دو شنبه، تعداد شبه‌نظامیان کُرد از پای درآمده از آغاز عملیات به ۱۳۶۹ نفر رسید.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه روز دوشنبه ۱۵ هدف از شبه‌نظامیان کُرد شامل سنگرها، مخفی‌گاه‌ها، انبارهای مهمات و تجهیزات نظامی را نابود کردند.

بر این اساس، تا کنون ۶۲۷ هدف تعیین شده از ی.پ.گ و پ.ی.د در منطقه عفرین ازبین رفته است.

ترکیه معتقد است شبه‌نظامیان کُرد سوری، تفاوتی با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که از نظر بین‌المللی تروریستی شناخته می‌شود، نداشته و سلاح‌های ارسالی آمریکا در نهایت به سمت ترکیه نشانه خواهد رفت.

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی ۳۰هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از ۲۰ ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت. 

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه گذشته گفته بود تسلط بر کوه‌های عفرین آغاز شده و عملیات شاخه زیتون به پایان خود نزدیک می‌شود.

این در حالی است که در عرصه میدانی ترکیه عملا تا کنون به غیر از حملات هوایی و توپخانه‌ای نتوانسته موفقیت چندانی در جبهه عفرین به دست بیاورد و فعلا در حد آزادی چند ارتفاع و روستا پیشرفت داشته است. حملاتی که به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، ۱۵۰ غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و ۳۰۰ مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پنج =