قلی‌زاده: «فارس» و «تسنیم» دو رسانه تأثیرگذار انقلاب اسلامی هستند/ تیرانداز: «فارس» و «تسنیم» قطب جدی رسانه‌های انقلابی هستند

مدیران خبرگزاری تسنیم و فارس در نشستی صمیمانه با یکدیگر بر اتحاد همه رسانه‌های انقلابی به ویژه فارس و تسنیم برای مقابله با تهدیدات دشمن تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس،‌ نشست هم‌اندیشی مدیران عامل و معاونین و مدیران کل خبرگزاری‌های فارس و تسنیم امروز در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این نشست هم‌اندیشی، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، گفت: فارس و تسنیم برادران دوقلو در عرصه رسانه هستند و امیدواریم در دوره جدید ضمن استفاده از توانایی‌های یکدیگر، بهره بیشتری برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ببریم.

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم روحیه همکاری و هم‌افزایی بین رسانه‌ها، افزود: رسانه‌ها نباید درگیر رقابت‌های کاذب فضای رسانه‌ای شوند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد:‌ فارس و تسنیم هم‌اکنون قطب جدی رسانه‌های انقلابی هستند و بدانیم که کار اصلی رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی‌های آنها نباید موجب رقابت‌های سطح پایین شده و منجر به غفلت و فراموشی مأموریت اصلی‌مان یعنی پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شود.

وی اظهار داشت:‌ فضای رسانه‌ای و خصومت علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی طیف‌های مختلف جریان‌ها، گروه‌ها و کشورها و دول مختلف قرار دارد که آنها می‌خواهند ایران اسلامی را تکه‌تکه کنند و الحمدلله روسیاه شده‌اند.

وی گفت: رسانه‌های انقلابی در ایران دارای ایمان، اخلاص ویژه و سنگر مستحکم اعتقادی هستند.

تیرانداز افزود:‌ از هر فرد منصفی در عرصه رسانه سؤال کنیم، آنها می‌گویند خبرگزاری فارس و خبرگزاری تسنیم حافظ منافع انقلابی و به ویژه منافع جمهوری اسلامی ایران هستند، به همین دلیل باید هم‌قسم شویم تا در عرصه رسانه که تهدیداتی برای کشور به وجود آمده را به فرصت تبدیل کرده و دشمنان را در این عرصه ناکام بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: باید حواس خود را جمع کرده و به جای رقابت با یکدیگر، در برخی اوقات کتک‌خور هم باشیم و به جای یکدیگر افتخارآفرینی کرده و موجب دلگرمی نیروهای انقلاب در فضای رسانه شویم.

تیرانداز خاطرنشان کرد: حس امید باید به جریان رسانه‌های انقلابی تزریق شود که با این کار، مقام معظم رهبری خوشحال و شادمان خواهند شد.

در ادامه این نشست، مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم به اظهار نظر پرداخت.

وی افزود:‌ در شرایط حساس کشور،‌ مهمترین وظیفه رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی، به کارگیری تمام تلاش‌شان برای فعال نگه داشتن مردم در صحنه است که این موضوع مورد توجه دشمن بوده و آنها تمام اقدامات خود را برای عدم تحقق این موضوع به کار بسته‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که در دیدار با مدیران رسانه‌ها، گفت:‌ ایشان فرموده‌اند که باید رسانه‌ها کاری کنند که مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خوشبین، امیدوار، متکی و مفتخر باشند، چرا که دشمن بر روی تک‌تک این کلمات کار می‌کند و می‌دانیم که آنها تلاش دارند تا در این کشور امید و اعتماد وجود نداشته باشد، به همین دلیل وظیفه رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی بسیار سخت و نیازمند هوشیاری در این عرصه است.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: نگاه به رسانه باید به همه مسائل آسیب‌شناسانه باشد تا تمام وقایع،‌ رویدادها و اتفاقات را نگاه کرده و تمام تلاش خود را برای استفاده از تهدیدات علیه نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک فرصت به کارگیریم.

وی گفت: در شرایطی که باید مسائل بیان و تبیین شود و اتفاقات و انتقادات گفته شود، کار رسانه‌ها بسیار سخت است، چرا که مرز بین انتقاد و سیاه‌نمایی بسیار به یکدیگر نزدیک شده است، لذا باید دقیق، هوشمندانه و حساب‌شده در این مورد کار کرد و به همین دلیل مقام معظم رهبری فرموده‌اند که نباید مردم را از نظام جمهوری اسلامی ایران دلزده کرد.

قلی‌زاده گفت:‌ باید در شرایط فعلی تکلیف خود را به خوبی شناخته و از خداوند متعال بخواهیم توفیق در اجرای این تکلیف را به رسانه‌های انقلابی اعطا کند.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم افزود: دشمن همه تلاش خود را متمرکز کرده تا جمهوری اسلامی ایران به اهداف و آرمانهایش نرسد، لذا باید به فعالیت‌های دشمن حساس بوده و برنامه‌ریزی‌ها، تهدیدها و توطئه‌های آنها را رصد کرده و راه‌های مقابله با آن را به جامعه تزریق کرد.

وی افزود: عدم تبعیت از دشمن طبق فرمایش قرآن کریم به نقل از مقام معظم رهبری جهاد کبیره است لذا باید بصیرت‌شناسی و دشمن‌شناسی داشته و آن را به مردم تزریق کرد.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ باید رسانه‌های انقلابی در شرایط کنونی دست در دست یکدیگر داده و بکوشند در مسیر اهداف یکدیگر حرکت کنند، چرا که همگان می‌دانند که خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری فارس از یک خاستگاه رشد کرده‌اند.

وی اظهار داشت:‌ در دهه دوم انقلاب اسلامی ایران، رسانه مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی نداشتیم که با تأسیس خبرگزاری فارس و رشد و بالندگی ویژه آن، این خبرگزاری هم‌اکنون سرمایه‌ بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، لذا همه رسانه‌های انقلابی باید آرمان‌ها و تلاش خود را در یک مسیر به کار بسته تا ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران بیان شود، همچنین باید از ظرفیت یکدیگر بهره برده و خلأها را پوشاند و همدیگر را تقویت کنیم که این موارد دقیقاً خواست مقام معظم رهبری است.

مدیرعامل خبرگزاری تنسینم گفت:‌ راه تحقق منویات مقام معظم رهبری،‌تقویت همدلی و همکاری‌های رسانه‌ای است، لذا رسانه‌های انقلابی هیچگاه رقیب یکدیگر نبوده و می‌دانیم که خبرگزاری فارس و خبرگزاری تسنیم دو رسانه تأثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران هستند و اینجا رسماً می‌‌گویم که این دو رسانه تلاش می‌کنند تا منویات مقام معظم رهبری را اجرایی کنند.

وی تأکید کرد: وظیفه جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی، قرارگیری هدف و انگیزه مشترک و تلاش‌ها در یک مسیر است.

وی گفت: خبرگزاری فارس و خبرگزاری تسنیم از گذشته با یکدیگر صمیمی‌تر،‌ باانگیزه‌تر و همدل‌تر هستند و امیدوارم نشست هم‌اندیشی امروز آغاز جلسات مداوم باشد.

قلی‌زاده در پایان گفت: مقام معظم رهبری از رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی خواسته‌اند که در فضای رسانه‌ای موجود بدرخشند، لذا باید تمام قدرت رسانه‌ای را به کار گرفت تا باعث عزت اسلام و پشتوانه‌ای برای ولایت فقیه شویم.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =