اسکان مسافران نوروزی در استان فارس از مرز ۲ میلیون نفر گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: اسکان مسافران نوروزی در واحد‌های اقامتی استان فارس به ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۵۲ نفر شب رسید.

مصیب امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به اینکه اسکان مسافران نوروزی در واحد‌های اقامتی در استان فارس به ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۵۲ نفر شب رسیده است، اظهار داشت: اسکان مسافران نوروزی در واحد‌های اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، کمپ‌های نوروزی، کلاس‌های مدارس و خوابگاه‌های اداره‌ها از ۲۷ اسفندماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال جاری ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی از ۲۵ اسفندماه تا هفتم فروردین‌ماه به یک‌میلیون و ۶۰ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده است که با احتساب این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس تصریح کرد: مجموعه فرهنگی حافظ با ۳۰۹ هزار و ۳۱۰ هزار نفر بازدیدکننده، مجموعه جهانی تخت جمشید ۲۵۳ هزار و ۶۱ نفر، سعدی ۲۰۵ هزار و ۷۳، پاسارگاد با ۱۴۷ هزار و ۵۶۶ و نیز ارگ کریم‌خان زند با ۱۰۶ هزار و ۹۳۱ نفر به ترتیب بیشترین بازدیدکننده نوروزی را به خود اختصاص داده است.

امیری بیان کرد: بهسازی بیش از ۴ هزار و مترمربع فضای سبز اطراف اماکن تاریخی و فرهنگی برای ایجاد محیطی فرح‌بخش بازدیدکنندگان مسافران نوروزی ازجمله فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی است.

وی اضافه کرد: ساماندهی و استانداردسازی سیستم‌های نورپردازی حفاظتی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در کنار اماکن تاریخی و فرهنگی برای آشنایی میهمانان نوروزی بافرهنگ این استان از دیگر عملکرد این اداره کل در طول تعطیلات نوروزی است.

انتهای پیام/ذ

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =