جذب یک میلیارد دلار سرمایه خارجی در استان مرکزی

استاندار مرکزی از هدف‌گذاری جذب یک میلیارد دلار سرمایه خارجی در استان طی سال جاری خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده عصر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان مرکزی، اظهار کرد: سال ۹۷ باید برنامه‌ریزی کنیم تا سالی بهتر از سال قبل برای استان باشد به‌خصوص در اشتغال و تولید شاهد تحولات عمیق و شگرف باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم سال جاری، سال خوبی در کنار رسانه و مردم داشته باشیم، خبرگزاری فارس همیشه همراه و همگام بوده و وجدان کاری و تعهد در تهیه، تنظیم و انتشار اخبار را داشته است.

استاندار مرکزی بابیان اینکه تأکید بر تعامل دستگاه‌ها با رسانه‌ها همواره در جلسات شورای اداری مطرح‌شده است، افزود: تعامل بین مدیران و رسانه‌ها باید تعاملی دوطرفه باشد، خبرگزاری و مطبوعات با هر گرایشی که هستند واقعیت‌ها را بیان کرده و انتقادهای سازنده داشته باشند و ما از این انتقادها استقبال می‌کنیم.

آقازاده با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی تلاش در راستای تحقق این شعار را اولویت جدی و اول استان برشمرد و ادامه داد: در سال جاری مباحث اقتصادی که در سال گذشته پیگیری شد،  با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد و اقدامات اقتصادی را استمرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: پرداختن به موضوع اشتغال جوانان و به‌ کارگیری آن‌ها در عرصه تولید و سایر میادین، نگاه ویژه به جایگاه بانوان به‌ خصوص در انتصاب‌ها، تولید کالای باکیفیت در صنعت و کشاورزی و … از مهم‌ترین موضوعاتی است که در استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به پروژه راه‌آهن قم ـ اراک بیان داشت: این طرح کار بسیار بزرگی بود که بعد از سال‌ها پیگیری توسط مسئولان در آخرین روزهای سال ۹۶ به نتیجه رسید، در شبکه راهی نیز اصلاح معابر و رفع نواقص جاده و پایان طرح را اعلام خواهیم کرد.

آقازاده پیرامون طرح ۵۵ متری خاطرنشان کرد: این طرح نیاز شهر اراک است و می‌تواند یک المان شهری جدید برای شهر باشد که فاقد المان است.

وی ادامه داد: در اراک باسابقه حدود ۲۵۰ سال المانی که ماهیت و قدمت شهر و شناسنامه شهر باشد، وجود ندارد، باید تلاش کنیم که معماری این طرح به‌گونه‌ای باشد که المان تاریخی شهری اراک را ایجاد کند.

استاندار مرکزی افزود: طرح ۵۵ متری باید دقیق کارشناس بشود، باید به کار کارشناسی احترام بگذریم و اطمینان کنیم، اگر در جلسات کارگروه طرح ۵۵ متری به نتیجه برسیم که توقف طرح را اعلام کنیم، قطعاً همین کار را خواهیم کرد.

آقازاده بیان کرد: برای این طرح حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است، با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بخشی از پلاک‌هایی که در کف خیابان قرار دارند، تملک خواهد شد، افرادی که خیلی زیان می‌کنند کسانی هستند که کل پلاکشان در طرح هست که حدود ۴۰۰ پلاک در این طرح وجود دارد که برای آن‌ها باید خسارت بدهیم، در فرمول کارشناسی به دنبال این هستیم که کم‌ترین آسیب به این پلاک‌ها وارد شود.

 

وی همچنین با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری در استان خاطرنشان کرد: در سال جاری جذب یک میلیارد دلار سرمایه از بیرون استان هدف‌گذاری شده که عمدتاً در پروژه‌های صنعتی، تولید برق، کشاورزی و دامداری است، کارخانه رنو که قرار است در استان مستقر شود تقریباً کارهای آن انجام‌شده که اگر بخواهیم آن را در نظر بگیریم بیش از یک میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد استان خواهد شد.

استاندار مرکزی بیان داشت: حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌هایی است که در تولید پست برق پیش‌بینی‌شده، مجوزهای آن در حال صادر شدن است و اگر صادر شود آماده سرمایه‌گذاری هستند.

آقازاده پیرامون وضعیت تیم استان مرکزی تبیین کرد: تیم ما در استانداری یکدست و بومی است که سابقه خوبی در امور اجرایی دارند و به کار آشنا هستند، درمجموع هماهنگی خوبی در سطح شورای تأمین وجود دارد، دستگاه قضایی مجموعه کاملاً هماهنگ هستند، نیروی انتظامی و سپاه هماهنگ پای‌کار هستند، در مباحث عمرانی و اجرایی هم همین هماهنگی وجود دارد، در مجمع نمایندگان هم نمایندگان یکدست با رویکرد ملی هماهنگی به چشم می‌خورد که درمجموع می‌توان گفت شرایط خوبی کار و خدمت بیشتر داریم.

انتهای پیام/ذ

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + سه =