تهدید ترامپ درباره سوریه واقعیت ندارد/ تغییر موازنه نظامی در سوریه دشوار است

یک رسانه آمریکایی نوشته تهدید رئیس‌جمهور این کشور برای تحمیل بهای سنگین به سوریه حقیقت ندارد و او نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه نیویورکر در تحلیلی بامداد دوشنبه تهدید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تحمیل هزینه گزاف به دولت سوریه به بهانه حمله شیمیایی در شهر «دوما» را غیرواقعی دانست. 

ترامپ پیشتر در حساب کاربری‌اش در توئیتر ضمن متهم کردن دولت سوریه به انجام حمله شیمیایی یاد شده از عبارتی موهن برای تهدید «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه استفاده کرده بود. 

او همچنین تهدید کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و ایران بهای سنگینی بابت حمایت از بشار اسد پرداخت خواهند کرد. 

نشریه نیویورکر با اشاره به این تهدید ترامپ و گزارش‌ها درباره آماده شدن آمریکا برای حمله به مواضعی در سوریه نوشت: «مواضع انگشت‌شماری در سوریه هستند که روسیه و ایران [بعد از حمله آمریکا] با حضور گسترده‌ترشان در آنجا نتوانند آنها را بازسازی کنند.»

رسانه آمریکایی یادآوری کرده چند روز بعد از حملات مشکی دولت ترامپ به پایگاه هوایی الشعیرات در سال گذشته یک فرماندار محلی از آغاز مجدد پروازها از آن پایگاه خبر داده بود. 

نیویورکر نوشته است: «حقیقت این است کارهای اندکی وجود دارند که بتوانند در موازنه نظامی میدانی در سوریه یا نتایج جنگ در این کشور تغییرات محسوس ایجاد کنند. دولت اسد با کمک نیروی هوایی روسیه و نیروی انسانی ایران و حزب‌الله بخش زیادی از سرزمین‌های سوریه، از جمله اکثر شهرهای اصلی این کشور را پس گرفته است.»

رابرت فورد، آخرین سفیر آمریکا در سوریه به این رسانه گفته تنها اقدامی که می‌تواند مسیر جنگ در سوریه را تغییر دهد، مداخله نظامی ائتلافی به رهبری آمریکا علیه سوریه است. 

انتهای پیام/ M


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =