اعتراف مقام سابق ناتو: اسرائیل از جبهه النصره در سوریه حمایت می‌کرد

رئیس سابق کمیته نظامی ناتو اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی در سوریه به ویژه جبهه النصره حمایت‌های مختلفی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «پیتر پاول» رئیس سابق کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی در سوریه را تأیید کرد.

این ژنرال برجسته اهل جمهوری چک که تا همین ۶ ماه پیش رئیس کمیته نظامی ناتو بود، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با پایگاه «ملادا فرونتا دنس» جمهوری چک گفت که تل‌آویو به انحاء مختلف از گروه تروریستی جبهه النصره، شاخه سوری القاعده در سوریه حمایت می‌کند.

او در چرایی این اقدام تل‌آویو اظهار داشت که این گروه تروریستی هیچ گونه خطری برای رژیم صهیونیستی نداشته و تل‌آویو هم رژیمی «عملگرا» است که برای پیشبرد منافع خود اقدام می‌کند.

وی گفت روابط رژیم صهیونیستی با جبهه النصره، که در لیست گروه‌های تروریستی سازمان ملل متحد قرار دارد، تأثیری بر روابط ناتو با این رژیم نداشته است، چرا که تل‌آویو متحد نزدیک ناتو به شمار می‌رود.

رئیس سابق کمیته نظامی ناتو در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه نیز از داعش حمایت می‌کند یا نه، این حمایت را تکذیب نکرد، چرا که به گفته او از نظر اردوغان، داعش در مقایسه با شبه نظامیان کرد سوریه خطر کمتری دارند.

این اولین اعتراف صریح یک مقام مسئول بلند پایه در ناتو در ارتباط با روابط رژیم صهیونیستی با جبهه النصره و گروه‌های ترویستی است.

پیشتر در عملیات نظامی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استان القنیطره (جنوب سوریه) رژیم صهیونیستی اقدام به حمایت تسلیحاتی و لجستیکی از تروریست‌ها کرده و مجروحان آن‌ها را در بیمارستان‌های خود مداوا کرده بود.

انتهای پیام/ق

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − یک =