پلیکان باغ گلشن طبس پس از ۳۰ سال تخم گذاشت! +عکس

پس از آنکه پلیکان مهاجری که خود در باغ زیبا و تاریخی گلشن طبس فرود آمده بود، در زلزله سال ۵۷ کشته شد، حدود ۳۰ سال پیش توسط شهرداری پلیکان دیگری وارد طبس شد که امروز پس از سال‌ها در آشیانه خود تخم‌گذاری کرد.

طبس نیوز: پس از آنکه پلیکان مهاجری که خود در باغ زیبا و تاریخی گلشن طبس فرود آمده بود، در زلزله سال ۵۷ کشته شد، حدود ۳۰ سال پیش توسط شهرداری پلیکان دیگری وارد طبس شد که امروز پس از سال‌ها در آشیانه خود تخم گذاری کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس، در یکی از روزهای گرم سال‌های دهه ۵۰ خورشیدی پرنده‌ای مهاجر خسته از بیکران آسمان‌ها و هرم گرما ناگهان بهشتی کوچک و سرسبز را در زیر بالهای خود دید، راه خود را کج کرد و در باغ گلشن طبس فرود آمد، باغی بس مفرح و به دور از هیاهوی شهرهای بزرگ و کوچکی که دیده بود، در برابر خود دید با مردمانی خون‌گرم و مه‌مان نواز و غریب نواز،‌‌ همان جا را برای سکونت خود انتخاب کرد، با مردم بی‌آلایش طبس زیست.

پلیکان باغ گلشن طبس

علیرغم آنکه پلیکان‌های زیادی در باغ گلشن زیسته‌اند برغم مراقبت‌هایی که از آن‌ها می‌شود، تاکنون تولید نسل نداشته‌اند، اما این بار در یک صبح بهاری پیر‌ترین پلیکان باغ گلشن طبس تخم گذاری کرد تا پس از ۳۰ سال اولین رکورد را به نام خود رقم بزند.

پلیکان باغ گلشن طبس

مسئول و کار‌شناس واحد فضای سبز شهرداری طبس در توضیح این واقعه نادر کویری گفت: پلیکان که در زیستگاه‌هایی مانند دریاچه‌های ارومیه و هامون زندگی می‌کند، معمولا در نی‌زار‌ها لانه می‌سازد.

تیمور مقدس‌زاده تصریح کرد: پس از آنکه پلیکان مهاجری که خود در باغ زیبا و تاریخی گلشن طبس فرود آمده بود، در زلزله سال ۵۷ کشته شد، حدود ۳۰ سال پیش توسط شهرداری پلیکان دیگری وارد طبس شد که امروز پس از سال‌ها در آشیانه خود تخم گذاری کرد.

وی افزود: این پرنده که در کنار جفت نر خود زندگی می‌کند، زمان تخم گذاری با ایجاد کاکل مجعد در پشت سر شرایط خود را آشکار می‌نماید که پلیکان باغ گلشن طبس نیز چنین بود.

پلیکان باغ گلشن طبس

پلیکان باغ گلشن طبسپلیکان باغ گلشن طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سه =