حادثه طبس شوکت و هیبت آمریکا را زیر سوال برد

حادثه طبس شوکت و هیبت آمریکا را زیر سوال برد

محمد دهقان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه حادثه طبس از حوادث تاریخی انقلاب اسلامی است، افزود: چنین رویدادی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نشان از اتصال روح انقلاب به غیب و اعتماد ملت ایران به پشتیبانی خداوند از نظام جمهوری اسلامی دارد.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در طول ۳۳ سال پیروزی انقلاب، خداوند همواره از انقلاب اسلامی و ملت ایران حمایت کرده است، ادامه داد: در کنار پشتیبانی خداوند از جمهوری اسلامی ایران در حوادث بزرگ، در دو مورد، یکی جنگ ۸ ساله تحمیلی که تمام دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج شده بود و دیگری حادثه طبس، می‌توان به شکل ویژه شاهد حضور دست‌های غیب در دفاع از انقلاب و ملت ایران بود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس هشتم، حادثه طبس را مایه حیرت جهانیان خواند و یادآور شد: در این حادثه که آمریکا با برنامه ریزی و حضور مستقیم برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده بود شاهد بودیم که خداوند با مامور کردن شن‌ها، تجهیزات آمریکایی را منهدم و توطئه آنان را عقیم گذاشت.

وی تاکید کرد: حادثه طبس در شرایطی آمریکا را با شکست مفتضحانه روبرو کرد که مقامات این کشور برنامه‌ریزی دقیق،  آموزش‌های پیشرفته و پشتیبانی برخی کشورهای منطقه و همچنین مزدوران و منافقین در داخل را به همراه داشتند که البته به دلیل پشتیبانی خداوند از ملت ایران راه به جایی نبرد.

دهقان با بیان اینکه در حادثه طبس شوکت و هیبت آمریکا شکسته شد، افزود: تا قبل از این حادثه هیچ اتفاقی در دنیا هیبت و شوکت آمریکا را زیر سوا ل نبرده بود اما در حادثه طبس شاهد ذلت آمریکا در برابر امدادهای غیبی بودیم.

حادثه طبس مظهر پشتیبانی خداوند از انقلاب اسلامی ایران بود

وی حادثه طبس را مظهر پشتیبانی خداوند از انقلاب اسلامی ایران خواند و افزود: چنین حوادثی نشان دهنده آن است که خداوند تا زمانی‌که ملت ایران پایبند به اعتقادات بوده و مسئولان نظام نیز در مسیر رضای الهی گام برداشته و هدفشان توسعه ارزش‌های الهی  و خدمت به بشریت باشد از ملت و انقلاب حمایت خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، با تاکید بر ناکامی توطئه‌های آمریکا علیه ایران طی سال‌های اخیر، گفت: اگرچه آمریکا طی سال‌های اخیر با طراحی توطئه‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از انرژی هسته‌ای، فشارهای بین‌المللی و مسائل منطقه‌ای در تلاش بوده تا به جمهوری اسلامی ایران و متحدانش ضربه بزند اما در عمل نه تنها موفقیتی حاصل نکرده بلکه موجب تزلزل جایگاه این کشور در منطقه شده است.

دهقان با یادآوری موقعیت آمریکا در افغانستان و عراق، تاکید کرد: مقامات این کشور که با صدها میلیارد دلار هزینه در عراق و افغانستان در پی اعمال فشار خارجی به ایران و در نهایت به زانو در آوردن ایران بودند اما در نهایت نه تنها به اهداف خود برای ضربه زدن به ایران دست پیدا نکرده بلکه با ذلت خاک عراق را ترک و در افغانستان نیز با بحران روبرو شدند.

وی همچنین موفقیت حزب‌الله در جنگ ۳۳ و ۲۲ روزه را از مظاهر پشتیبانی خداوند از حزب الله و ملت مظلوم لبنان خواند و گفت: این تجربه نشان داد آمریکایی که نتوانست با وجود همه تجهیزات از عهده تشکلی که مولود اندیشه امام (ره) است برآید به طریق اولی قدرتی هم برای به زانو درآرودن اصل انقلاب اسلامی ایران که ام القری جهان اسلام است نخواهد داشت.

اقتدار جمهوری اسلامی ایران بر آمریکا تحمیل شده است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس هشتم با تاکید بر اینکه امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران بر آمریکا تحمیل شده است، گفت: قدرت ایران در عرصه هسته‌ای امروز تا حدی است که اگر در گذشته مقامات ایران مجبور به حضور در اروپا برای مذاکرات هسته‌ای بودند اما در شرایط کنونی طرف اروپایی با تغییر مواضع برای مذاکره در کشورهای منطقه حضور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا باید از تجربیات ۳۳ سال انقلاب اسلامی ایران درس گرفته و از خوی استکباری دست بردارد، ادامه داد: واقعیت این است که با وجود توطئه‌های مختلف، روز به روز بر قدرت ایران افزوده و از عظمت آمریکا در منطقه کاسته شده که مصداق آن را می توان سقوط دیکتاتورهایی همچون حسنی مبارک، عبدالله صالح و معمر قذافی که متحدان اصلی آمریکا بودند دانست.

دهقان با تاکید بر اینکه تداوم رفتارهای استکباری به نفع آمریکا نیست، گفت: ایران امروز در موقعیت برتری در منطقه قرار گرفته و نیازی به ترحم، کرنش و یا نرمشی در مقابل آمریکا و هم پیمانانش ندارد بر این اساس به نفع آمریکاست که در مقابل ایران تغییر موضع دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون مجلس، با تاکید بر اینکه هر گونه پیشنهادی از سوی اشخاص ایرانی برای ارتباط با آمریکا ساده‌لوحانه و در راستای خدمت به منافع آمریکا تفسیر می‌شود، افزود: ایران هیچ توقعی از آمریکا نداشته تنها بر این نکته تاکید دارد که مقامات این کشور بهتر است کمی درایت و سیاست داشته و در راستای تامین منافع خود بیش از این زمینه چالش با ایران را فراهم نکرده و در موضوعات داخلی منطقه دخالتی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفت =