دانشگاه ابزار سیاسی احزاب، گروه‌ها و باشگاه‌های سیاسی نشود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه برخی از گروه‌های سیاسی به دلیل حساسیت و اهمیت دانشگاه از آن برای ایجاد گفتمان خود بهره می‌برند، گفت: دانشگاه ابزار سیاسی احزاب، گروه‌ها و باشگاه‌های سیاسی نشود.

خبر طبس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه برخی از گروه‌های سیاسی به دلیل حساسیت و اهمیت دانشگاه از آن برای ایجاد گفتمان خود بهره می‌برند، گفت: دانشگاه ابزار سیاسی احزاب، گروه‌ها و باشگاه‌های سیاسی نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمدعلی عبدالله‌زاده در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی نباید دانشگاه‌ها را ابزار فعالیت سیاسی خود قرار دهند و از محیط علمی و فرهنگی دانشگاه برای پیشبرد مقاصد سیاسی خود استفاده کنند.

نماینده مردم بشرویه، سرایان، فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان نباید اجازه دهند تا دانشگاه ابزار سیاسی احزاب، گروه‌ها و باشگاه‌های سیاسی شود، ادامه داد: باید در نظر داشت دانشگاهیان و به‌خصوص دانشجویان نباید از فضا و مسائل سیاسی فاصله بگیرند و باید حساسیت خود را به موضوعات روز و بزنگاه‌های سیاسی حفظ کنند.

وی افزود: دانشجویان باید پرنشاط و پویا به موضوعات پیرامون خود توجه داشته باشند و از این حیث نباید از مسائل سیاسی دوری کنند.

عبدالله زاده افزود: این نکته‌ای است که مقام معظم رهبری هم بار‌ها بر آن تاکید کرده و رئیس‌جمهور هم اشاره داشتند که دانشگاه باید نسبت به امور سیاسی و حتی فعالیت‌های دولت حساس باشد به گونه‌ای که حتی اگر مواردی به شکل نقد منصفانه هم از سوی دانشگاه بیان شود پذیرش آن از سوی دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: آنچه موجب شده مسئولان بلندپایه کشور نسبت به سیاست بازی در دانشگاه‌ها هشدار دهند آن است که گاهی اوقات برخی احزاب و گروه‌های سیاسی بیرون از دانشگاه بین دانشجویان و دانشگاهیان نفوذ می‌کنند و از احساسات پاک و بی‌آلایش جوانان دانشجو برای پیشبرد مقاصد سیاسی خود سوء استفاده می‌کنند بر این اساس دانشجویان خود باید هشیار باشند که ابزار کار سیاسی این حزب و آن جناح نشوند.

عبدالله‌زاده تاکید کرد: برخی از گروه‌های سیاسی به دلیل حساسیت و اهمیت دانشگاه از آن برای ایجاد گفتمان خود بهره می‌برند به این شکل که ابتدا در دانشگاه گفتمان‌سازی می‌کنند و این گفتمان را حاکم می‌کنند تا بعد خودشان را در بخش‌هایی از حاکمیت جا دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: بر این اساس دانشگاهیان خود باید مراقبت کنند که نه تنها از مسائل سیاسی روز دور نشوند بلکه آنقدر اطلاعات و اندیشه‌های سیاسی خود را گسترش دهند تا دوست را از دشمن تشخیص داده و اجازه ندهند دانشگاه ابزار سیاسی احزاب، گروه‌ها و باشگاه‌های سیاسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =