تنها راه برون رفت از تحریم‌ها توجه به اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه موقت طبس با بیان این که مذاکرات هسته‌ای یک راهکار در جهت مقابله با زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است افزود: در این رابطه آنان از هیچ تلاشی در جهت عدم توافق هسته‌ای دریغ نخواهند کرد که باز به این جا می‌رسیم که تنها راه برون رفت از تحریم‌ها توجه به اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، امام جمعه موقت طبس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، به موضوع معارف اسلامی پرداخت و با اشاره به مسئله امامت و ولایت اظهار داشت: در قرآن کریم از این مقوله به عنوان نعمت و حسنه یاد شده که نشانگر اهمیت بالای آن است.

حجت الاسلام محمدجواد زنجانی‌طبسی ادامه داد: انحراف از موضوع ولایت و امامت بعد از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) آغاز شد که تا به امروز نیز به شیوه‌های مختلف خسارات زیادی را بر پیکره مسلمین وارد کرده است.

وی در ادامه به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و با بیان اینکه لازمه پیروی از خدا پیروی از رسول اوست افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز بارها از اهل بیت (ع) به عنوان جانشینان بعد از خود یاد کرده تا آنجا که تاکید شده هرکس در تقابل با این مسیر قرار گیرد در ردیف دشمنان او خواهد بود.

خطیب این هفته نماز جمعه طبس در ادامه به بازخواست نعمت‌های الهی در روز قیامت اشاره کرد و افزود: به فرموده امام صادق (ع) مراد از واژه «نعمت» که در قرآن آمده اهل بیت پیامبر (ص) هستند.

حجت‌الاسلام زنجانی‌طبسی در خطبه دوم با اشاره به اجلاس علمای اسلام در شهر مقدس قم اظهار کرد: در این نشست بیش از ۳۰۰ شخصیت جهانی از فرق اسلامی گرد هم آمده که ضمن محکوم کردن خطوط تکفیری به ارائه راهکارهایی در مبارزه با این عناصر صهیونیستی پرداختند.

وی همچنین افزود: این جریان خطرناک دارای دو مشخصه است که اول می‌خواهند از نام اسلام و مسلمین با اتکا به ابعاد پوچشان اسلام خود خواسته را نشان دهند و به تبع آن سعی می‌کنند چهره اسلام و مسلمانان را در دنیای جهانی مخدوش نمایند.

امام جمعه موقت طبس در ادامه به دو سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در جمع علمای اسلام و مجمع عالی بسیج اشاره کرد و با بیان اینکه امروزه بسیج از یک نیروی محلی به نیروی منطقه‌ای تبدیل شده است اظهار داشت: آنچه موجب شده که مردم عراق و سوریه در مقابل تکفیری‌های جهانی مقاومت کنند در واقع همین تفکر بسیجی و ایجاد بسیج مردمی بوده که آثار آن نیز به دیگر کشورهای منطقه گسیل یافته است.

حجت‌الاسلام زنجانی‌طبسی بخشی از سخنان خود را به موضوع مذاکرات هسته‌ای اختصاص داد و با بیان اینکه سیاست نظام، دولت و مردم ما پشتیبانی از تیم مذاکره‌کننده کشورمان بوده است تصریح نمود: طرف ایرانی عملکرد قابل قبولی داشته و به خوبی توانسته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبرین ایستادگی کنند که این تمدید مذاکرات نیز به گونه‌ای این مهم را تائید می‌کند.

وی در ادامه به خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مسئله مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه ادامه توسعه علوم هسته‌ای، عادی شدن روابط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین لغو همه تحریم‌ها از جمله آن‌هاست به تعهدات جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: در شرایطی که کشور ما به تمام آنچه گفته پایبند بوده است اما باز شاهد تعهدشکنی‌های زیادی از جانب طرف‌های مقابل بوده‌ایم به طوری که در عرض ده ماه صد مورد تحریم جدید را به ایران اسلامی تحمیل کرده‌اند.

خطیب این هفته نماز جمعه طبس با تاکید بر اینکه ما اصلا نمی‌توانیم به این ستم‌های آشکار خوشبین باشیم افزود: ما از سال ۵۹ در تحریم قرار داریم که هر سال نیز به نوعی به این تحریم‌ها افزوده شده است.

حجت‌الاسلام زنجانی‌طبسی ضمن بیان این مطلب که مذاکرات هسته‌ای یک راهکار در جهت مقابله با زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است افزود: در این رابطه آنان از هیچ تلاشی در جهت عدم توافق هسته‌ای دریغ نخواهند کرد که باز به این جا می‌رسیم که تنها راه برون رفت از تحریم‌ها توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: لازم است تمام تلاش خود را در این محور قرار داده و باید مراقب باشیم که موضوع مذاکرات هسته‌ای بهانه ای برای به حاشیه کشاندن اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نشود.

روز نیروی دریایی، روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع)، رحلت آیت‌الله مرعشی‌نجفی، روز بزرگداشت شیخ مفید، شهادت آیت‌الله مدرس، روز مبارزه با ایدز، شهادت عمار یاسر، شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی، روز تصویب قانون اساسی، روز جهانی معلولان و همچنین روز بیمه از جمله مناسبت‌هایی بود که حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی‌طبسی امام جمعه موقت شهرستان به آنان اشاره و پیرامون هر کدام به ارائه توضیحاتی پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =