قدم زدن ظریف با کری در خیابان‌های ژنو در این شرایط حساس ضرورتی نداشت

امام جمعه موقت طبس با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه به فرانسه برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای گفت: ضرورتی نداشت که در خیابان‌های ژنو به همراه وزیر امور خارجه آمریکا که بیش از همه از اهانت‌کنندگان به پیامبر(ص) حمایت کرده است با لب خندان، دوشادوش او قدم بزنید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‌الاسلام احمد مؤدب امام جمعه موقت طبس در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ای جنایتکاران آمریکا، اروپا و هر نقطه از جهان فکر نکنید که نور اسلام و پیامبرش خاموش شدنی است و کور خوانده‌اند آنهایی که فکر می‌کنند میتوانند نور اسلام را خاموش کنند.

امام جمعه موقت طبس نامه رهبر انقلاب را به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را بسیار مهم خواند و افزود: این یک حقیقت است که اگر انسان‌ها بتوانند به معارف زلال و ناب اسلام دسترسی داشته باشند قطعا شیفته آن خواهند شد.

وی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت به این خاطر که مغرب‌زمین قدرت و شجاعت و شهامت مواجهه با پیام پیغمبر گرامی اسلام را ندارد و از ترس این که اگر با پیام او مواجه شود دچار شکست فرهنگی و به تبع آن سایر شکست‌ها بشود دائما بر طبل دشمنی مسلمانان می‌کوبد تا این که چهره آن‌ها را زشت نشان دهد تا کسی گرایش به اسلام پیدا نکند.

وی تصویح نمود: اگر مشرکان قریش با ساحر خواندن پیامبر(ص) جلو پیامش را بگیرند و اگر توانستند با پنبه در گوش دیگران کردن مانع از شنیدن این پیام شوند شما هم خواهید توانست جلو پیام آزادی‌بخش اسلام و جلو نورانیت این دین را بگیرید که این را هرگز نخواهید توانست و این آرزو را به گور خواهید برد.

حجت‌الاسلام مؤدب تاکید کرد: کسی که از حربه اتهام و از حربه خشونت برای نابودی یک پیام استفاده می‌کند در اوج ضعف و ذلت است و چاره‌ای جز اهانت نداشته که چنین کرده است.

وی با اشاره به سفر وزیر خارجه به فرانسه برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای گفت: سفر برای مذاکرات هسته‌ای یک سریال بی‌پایان شده است و با توجه به توهین کشور فرانسه به ساحت پیامبر(ص) چه خوب بود که وزیر خارجه در پاریس حضور پیدا نمی‌کرد.

وی ادامه داد: در حالی که قلوب مسلمین جهان از توهین به پیامبر(ص) مجروح شده است، انگار همه نظرها در جهان اسلام متوجه می‌شود که اگر جمهوری اسلامی ایران، مدافع اسلام است چرا در این شرایط در کنار اهانت‌کنندگان قرار گرفته و در کنار آنان قدم می‌زند.

وی گفت: با این حال مذاکرات هسته‌ای باید ادامه پیدا می‌کرد و محکومیت هم حاصل شد و سخنگوی دولت نیز محکوم کرده است و شاید ضرورت داشت شما در آنجا حضور پیدا کرده و مذاکرات را ادامه دهید اما دیگر ضرورتی نداشت که در خیابان‌های ژنو به همراه وزیر امور خارجه آمریکا که بیش از همه از این اهانت حمایت کرده است با لب خندان، دوشادوش او قدم بزنید.

امام جمعه موقت طبس با بیان این که به این موارد باید دقت شود تا خدای ناکرده اهانتی صورت نگیرد افزود: باید حرکات و رفتارها شفاف باشد، مذاکرات هسته‌ای سر جای خودش استدلال و حضور در جلسات سر جای خودش، اما واقعا جا ندارد در این شرایط حساس وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنار جناجتکاران و ابرجنایتکاران و حتاکان قدم بزند.

وی با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش جایگاه حساسی دارد و تصمیمات کلان آن باید به صورت شورایی گرفته شود.

وی افزود: طبیعتا مباحثی که در این شورا مورد بحث قرار می‌گیرد صرفا مباحث مربوط به آموزش و کمبود‌ها و نیازهای مادی نیست و بلکه تمام مباحث مربوط به تعلیم و تربیت که کلان و تاثیر‌گذار است باید به همین صورت شورایی مطرح و تصمیم‌گیری شود تا آسیبی نرسد و یا جلوی آسیب‌ها گرفته شود و موفقیت کامل در این امر حاصل گردد.

حجت‌الاسلام مؤدب تاکید کرد: نظریات و منویات رهبر معظم انقلاب باید به وسیله همین شوراهای آموزش و پرورش پیگیری شود و به اجرا گذاشته شود.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب در خصوص مدیریت در آموزش و پرورش گفت: نباید آموزش و پرورش به صورت حزبی و جناحی مدیریت شود و بارها و بارها رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که «فاجعه است اگر بخواهد آموزش و پرورش با مدیریت حزبی اداره شود» بنابراین نظرات امام جمعه محترم در زمینه‌هایی که نظر می‌دهند و مکاتبه می‌کنند و تذکر می‌دهند باید کاملا رعایت شود و در کل نظرات رهبر معظم انقلاب باید در همه امور آموزش و پرورش مورد ملاحظه قرار بگیرد تا آسیبی وارد نشود.

خطیب جمعه طبس گفت: برخی از دوستان بارها گلایه گرده‌اند که می‌فرمایند در آموزش و پرورش از آغاز سال هر کجا مدیریت محترم و مسئولین تشریف آورده‌اند این عبارت را به کار برده‌اند که «آموزش، آموزش، آموزش و به بهانه‌های مختلف پرورشی‌ها و دیگران وقت آموزش را نگیرند» البته من نمی‌دانم همه جا این طور بوده یا نه اما یک‌بار همین عبارت را خودم از ایشان شنیدم اما این صحیح نیست و آموزش و پرورش است و شما هم مدیریت محترم آموزش و پرورش هستید.

وی با بیان این که ما به شما اعتماد و ارادت داریم افزود: یقین دارم که توجه شما به مسائل پرورشی کمتر از توجه به مسائل آموزشی نیست ولی حداقل همین را هم در زبان مراقبت کنید تا برای کسانی که می‌گویند شما به مسائل پرورشی بی‌توجهی می‌کنید، بهانه‌ای نباشد.

سالروز اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد برای جلوگیری از ورود امام خمینی(ره)، سالروز حماسه مردم آمل در سال ۱۳۶۰ و ولادت امام حسن عسکری(ع) از مناسبت‌هایی بود که امام جمعه موقت طبس به آنها اشاره و پیرامون هر یک به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، نمازگزاران جمعه طبس پس از اقامه نماز، زیارت پیامبر اعظم(ص) را قرائت و سپس از محل مسجد جامع کبیر طبس تا چهار راه هیات صاحب الزمانی(عج) در محکومت توهین به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) به راهپیمایی و تظاهرات پرداختند.

کد خبرنگار: ۱۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =