خودسازی نخستین دستاورد حرکت‌های جهادی است

از شعارهای جهادی «میسازیم تا ساخته شویم» است و اگر فعالیت عمرانی و دیگر فعالیت‌ها انجام می‌شود در وهله اول قصد خودسازی است و این مهم است.

سردار مجید خراسانی صبح امروز در مراسم اختتامیه همایش هم‌اندیشی جهادگران بسیجی اظهار داشت: امیدواریم حرکت گروه‌های جهادی به سمت حرکت به سوی حیات طیبه باشد.

سردار خراسانی تصریح کرد: حرکت جهادی باید سه نگاه را مد نظر قرار دهد، اول نگاه به ولایت و رهبری، باید بدانیم رهبری در چه جایگاهی قرار دارد و ما باید چه کنیم، رهبری پرچم‌دار حرکت‌های جهادی در جهان است، رهبری زندگی ساده ای دارند و از همین نقطه سیرت جهادی و جهانی دارند.

سردار خراسانی ادامه داد: دوم نگاه به درون است، ما باید از خودمان شروع کنیم باید به سمت ظهور با آیه های قرآنی برویم، سوم نگاه بیرونی است، امروز سوریه و عراق کشورهایی هستند که از حرکت جهادی الگوگیری کردند.

وی افزود: زمانی که سال ۸۵ حرکت جهادی احیا شد در قم ۶۰۰ نفر که از هر دانشگاه دو نفر بودند، اولین همایش را راه اندازی کردند و بسیج دانشجویی در احیا این حرکت ها بسیار تاثیرگذار بود.

سردار خراسانی بیان کرد: کاری کنید که قدرت سراغ شما بیاید نه اینکه شما به دنبال آن بروید مثل حضرت امام خمینی (ره) که قدرت به سمت او حرکت کرد.

در این مراسم ابراهیم عزیزی رییس بسیج سازندگی کشور طی سخنانی گفت: اگر بتوانیم درک درستی از مفهوم جهادی داشته باشیم موفق هستیم.

وی گفت: ما می‌گوییم سرباز رهبری و تابع هستیم اگر بتوانیم و میتوانیم، با این شرط که به یک باور واقعی برسیم و اگر این رخ دهد موجب انتظار تعهد میشود و در ادامه تحقق از یک مفهوم میشود.

وی افزود: الزام جهادی، باور و تعهد و تلاش برای اجراست، اکنون خلا و نیازهای ما در همین موضوع است در حال حاضر درک داریم اما به یک باور نرسیدیم و توانی برای اجرا پیدا نکردیم.

وی اضافه کرد: یقین دارم انقلاب اسلامی با همین روحیه و تفکر میتواند از همه گردنه‌ها عبور کند که لازمه آن عزم ملی و روحیه جهادی است، عزم ملی یعنی همه مردم و گروه‌های جهادی که پرچم‌دار است.

عزیزی ادامه داد: یک معیار جهادی این است که در سختی‌ها ثابت قدم باشد و امیدواریم بودیم که هم اندیشی چهارم ما را به این درک درست برساند.

وی افزود: سال ۹۴ بر آن هستیم که یک درک همه جانبه از جهادی با عنایت امام زمان (عج) شروع کنیم.

وی گفت: بنای ما با شما بر این بود که در این حرکت جهادی سراغ اولویت ها برویم، اگر گروه های جهادی، در این مسیر زیبای جهادی بر مبنای یک اولویت حرکت کنند کارنامه خیلی خوبی خواهند داشت.

عزیزی افزود: اگر اقتصاد مقاومتی مبنایی باشد و آن را اولویت قرار دهیم وظایف و رسالت‌های خود را باید خوب پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حرکت‌های جهادی نباید با برخی اقدامات خدشه بر آن وارد شود و در ارتباطات باید شأن و حرمت جهادی لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه نیت حرکت‌های جهادی خودسازی است گفت: از شعارهای جهادی «میسازیم تا ساخته شویم» است و اگر فعالیت عمرانی و دیگر فعالیت‌ها انجام می‌شود در وهله اول قصد خودسازی است و این مهم است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۰۰ گروه جهادی داریم و در سال ۹۴ رویش جهادی به عنوان محور قرار خواهد گرفت و بنا داریم گروه های جهادی را به ۳۵۰۰ برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =