حماسه ۹ دی باید در تاریخ جاودانه بماند/ شعار محوری و اساسی «مرگ بر آمریکا» را از یاد نخواهیم برد/ شهدا چه گفته اند که در زمان انتخابات می ترسید از آن سخن به میان آید

اقشار مختلف بسیج و نهادهای مختلف با صدور اطلاعیه ها و بیانیه های جداگانه فراسیدن سالروز ۹ دی را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، در بیانیه کانون بسیج هنرمندان آمده است: نهم دی ماه تفسیر الیوم یئِسُ الذینَ کفروا است، روز یأس همه دشمنان اسلام و ایران انقلابی ، روزی که همه ایران یک صدا به ندای هل من ناصرٍ حسین زمان ، پاسخ مثبت دادند و بار دیگر شعور خویش را به نمایش گذاشتند و با تمام وجود از ارزش های والای اسلام دفاع کردند.

** حماسه ۹ دی باید در تاریخ جاودانه بماند

روزی که با مردم با فریاد های محکم ، طوفان یأسی را در اردوی فتنه گران در انداختند و بهت و سرگردانی و حیرانی ثمره گرد بادی بود که طی طوفان به پا شد ودگر بار این حقیقت را به فتنه گران یاد آوری نمود که ایران با همه وجود هنوز پیرو اسلام و رهبری است . مردم به فتنه گران فهماندند که پیش تر از پیش در صحنه حاضرند و در زمان نیاز ،جان ،کوچکترین متاعی است که برای عرضه دارند .

و این چنین روزی باید در تاریخ جاودانه بماند و یاد و خاطره اش هر سال با شکوه تر برگزار گردد تا این بیداری و شکوه حضور برای همیشه خاری در چشم فتنه گران باشد تا توان هر اقدامی را از آنان سلب نماید.

در این روز ما هنرمندان بسیجی:

۱-از مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم خالصانه در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و رهبری نظام پیش قدم و ثابت باشند.

۲-به کسانی که با اظهار مطالبی موهن ، سعی در تطهیر چهره نفاق سران فتنه دارند ، هشدار می دهیم دین خود را به بهای دنیای مستکبران معامله نکنند و اگر دل در گرو اسلام دارند ، به سامان دادن وضعیت مسلمانان بپردازند.

۳-به همه مسئولان و دست اندر کاران نیز یاد آوری می کنیم که مردم انقلابی و هوشیار ایران ، تنها دل در گرو اسلام و رهبری دارند و با هیچکس عهد و پیمان ابدی نبسته اند.

۴-امروز که دنیای استکبار با همه ترفند ها و حیله ها ، به دنبال ریشه کن کردن اسلام ناب محمدی (ص) و ارزش های متعالی آن است ، لازم است مسئولین، اقشار مختلف مردم و هنرمندان بسیجی با حفظ اتحاد و وحدت حول محور ولایت مطلقه فقیه از افتادن به دام فتنه و فتنه گران زمانه پرهیز نموده و مدافع واقعی حریم ولایت باشند.

** در روز نهم دی کسانی که خود را ذخیره نظام خواندند رسوا شدند

در بیانیه کانون بسیج پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت آمده است: یوم الله نهم دیماه سالروز تجدید بیعت ملت مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران با آرمان های مقدس امام راحل و عظیم الشان و نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) عزیز در راستای استمرار حرکت به حق امت بسوی اهداف عالیه و مقدس انقلاب اسلامی و همچنین اعلام حمایت همه جانبه ازاین امانت الهی(انقلاب اسلامی) در مقابل همه دشمنان انقلاب اعم از استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ و یا همفکران و هم اندیشان؛ غافلان و مغرضان داخلی بوده و هست.

این روز مقدس باعث شد عده ای که خود را داعیه دار وجزو ذخائر گرانقدر انقلاب به امت مسلمان جمهوری اسلامی معرفی می کردند و سوابق درخشانی نیز در انقلاب اسلامی داشتند ولی به علت دنیا طلبی و هوای نفس، همنوای دشمنان شدند رسوا گردیده وخوشبختانه برای هوشیاران سره از ناسره و حق از باطل ظاهر گردید.

ای کاش فریب خوردگان به خود آیند و بدانند که این انقلاب صاحب دارد و در سایه الطاف و رافت انقلاب از کرده خویش نادم، وهمگام با امت امام گردند.

متاسفانه با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است هنوز عده ای با تسامح و تساحل و توجیه و استفاده ابزاری از احادیث و روایات بدنبال استحاله فتنه گران و رفع حصر آنانند.

لذا ما پیشکسوتان عرصه جهاد وشهادت و سربازان ولی فقیه در تمام عرصه های انقلاب اسلامی به همراه امت مسلمان و انقلابی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی شرکت کرده وضمن تجدید میثاق با آرمان های امام رحمه الله علیه و سکان دار کشتی انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای عزیز، انزجار خویش را از همه فتنه گران و دشمنان اعلام داشته و سرتا پا گوش بفرمان امام هماممان برای حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن هستیم، «از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن».

** حماسه ۹ دی نقطه اوج ولایت پذیری ملت ایران شد

در بیانیه بسیج جامعه زنان شهرستان طبس آمده است: نهم دی روزی بود که مردم نشان دادند که جلوتر از نخبگان و مسئولین خطر را درک کردند و در بصیرت از آنها پیشی گرفتند و در فضای غبارآلود فتنه ۸۸ ، «بصیرت» چراغ راه امت شد و قطب نمایی شد که کشتی انقلاب را به سلامت از طوفانی سهمگین به ساحل امنیت و توسعه هدایت کرد.

نهم دی نشان داد که مردم با عمل به وصیت امام (ره) که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» اثبات کردند که در روز برائت از منافقین اهل کوفه نیستند و علی زمان خویش را تنها نمی گذارند و این روز نقطه اوج ولایت پذیری ملت ایران شد که سبب شد تا جمهوری اسلامی ایران پس از بحران چند ماهه، ناخالصی را از خود خارج کند و پاکیزه تر به مسیر خود ادامه دهند.

امروز نیز که دنیای استکبار با همه ترفندها و حیله ها که مصداق کامل سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «پشت این دستکش مخملی یک دست چدنی است» می باشد به دنبال ریشه کن کردن اسلام و انقلاب و ارزشهای متعالی آن است؛ لازم است همه با دقت و با حفظ انسجام و جلوگیری از ایجاد فضاهای دو قطبی در سطح جامعه و کشور از تکرار فتنه های دیگر دوری جوئیم. و در این میان نقش مسئولین به عنوان عوامل ایجاد وحدت نقش موثری خواهد بود؛ پس بیاییم با استفاده از سلاح بصیرت و حفظ اتحاد حول محور ولایت فقیه باز دست ردی برسینه فتنه گران بزنیم.

** شعار محوری و اساسی «مرگ بر آمریکا» را از یاد نخواهیم برد

در بیانیه بسیجیان حوزه مقاومت بسیج اداری کارگری شهرستان طبس آمده است: انقلاب اسلامی ایران به عنوان پدیده ای بی نظیر در قرن بیستم به خصوص در سال های اخیر به عنوان نماد روشنی از ایستادگی در مقابل استکبار جهانی به الگویی بی بدیل در جهان تبدیل شده است .

آنچه درخشش این اسطوره را سبب شده و آن را به عنوان سمبل بیداری و خیزش سایر ملت ها معرفی نموده است مبارزه مداوم در مقابل اتم مصادیق استکبار یعنی آمریکای جنایتکار می باشد.

در این مسیر یکی از خباثت های آمریکای جهانخوار سیاست جعلی و دروغین حمایت از دولت ها و ملت های مستضعف است که در تمام سال ها علیرغم ارتکاب و حمایت از وحشیانه ترین جنایات در سطح جهان با استفاده از امپراتوری رسانه ای فقط به عنوان ادعایی فریبکارانه در اعمال فشار بر کشور های مستقل به ویژه جمهوری اسلامی ایران و تغییر سیرت آن و جهت تامین منافع و زیاده خواهی های خود و همدستانش به ویژه اسرائیل غاصب اعمال گردیده است.

لذا با عنایت به رهنمود ها، آگاه سازی و بصیرت افزایی رهبر فرزانه انقلاب نسبت به نسبت به نقشه ها و دسیسه های دشمنان ایران اسلامی بویژه استکبار جهانی در دیدار ها و مناسبت های مختلف و نظر به حوادث و رخداد هایی نظیر: سوء قصد نافرجام به جان مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۳۶۰/۰۴/۰۶، بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در تاریخ ۱۳۶۰/۰۴/۰۷، ترور شهیدان رجایی و با هنر، ترور ائمه جمعه در سراسر کشور ، بمباران شیمیایی تعدادی از شهر های میهن اسلامی ، شلیک مستقیم به هواپیمای ایباس جمهوری اسلامی ایران با ۲۹۰ نفر مسافر و شهادت تمام سرنشینان  به ویژه ۶۶ کودک ، ۵۳ زن ، در ۱۲ تیر سال ۱۳۶۶ و دهها جنایت دیگر که به صورت مستقیم و غیر مستقیم دست جنایتکار آمریکا و همدستانش مشهود است.

لذا ما بسیجیان، همگام با ملت مسلمان ، با بصیرت، شهید پرور، مبارز و همیشه در صحنه ایران اسلامی ، گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، ضمن محکوم نمودن فتنه ۸۸، بار دیگر ضمن تجدید عهد با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آمریکای جهانخوار را به عنوان اتم مصادیق استکبار و عامل شرارت، جنگ افروزی و جنایت در جهان و حامی رژیم جعلی اسرائیل و دشمن درجه یک خود می دانیم.

و بر تقویت روحیه ظلم ستیزی و دفاع از حقوق واقعی مظلومان تاکید نموده و با الهام از فرمایش تاریخی امام عظیم الشأن شعار محوری و اساسی مرگ بر آمریکا، را از یاد نخواهیم برد.

معمولا در این جور پدیده هایی که انسان مشاهده می کند که تبلیغاتی برای آنان صورت نگرفته لکن ناگهان یک پدیده ای در دید انسان بروز می کند . دست خدایی مشهود تر از همه جای دیگر است.(رهبر فرزانه انقلاب)

** فتنه گران قلب تپنده انقلاب اسلامی را هدف قرار داده بودند

در بیانیه کانون بسیج رسانه طبس آمده است: انقلاب اسلامی ایران متکی بر ارزش های دینی سرشار از دوران غرور آفرینی است که در اذهان ملت شریف و ولایت مدار ایرا ن اسلامی نقش بسته است. دورانی که از آن می توان به شجاعت ها و خون فشانی رزمندگان در طول دفاع مقدس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، مجاهدت دانشمندان ایران اسلامی در پیشرفت های هسته ای و علم و فن آوری و… اشاره نمود.

در این میان دشمنان ایران و اسلام پیوسته در تلاش بوده که سیر رشد و توسعه ملتی که می خواهد گام در مسیر الی الله گذاشته، سر در مقابل استعمار خم نکرده و آزادی و آزادگی را احیا کند، متوقف کرده و این ملت را به دریوزگی و بندگی قدرت های ظاهری بکشانند.

استکبار هر روز نقشه ها و عملیاتی نظیر تشکیل گروهک منافقین، غائله تجزیه طلبی، حمله نظامی به طبس، جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، جنگ نرم فرهنگی و… بر این ملت روا داشته و از آنجا که با نیروی خارجی راه به جایی نبرد سعی نمود با تکیه برتوان اندک برخی کج فهمان داخلی و عوامل سر در آخور استکبار فتنه انگیزی نموده و با رمز تقلب! فتنه ای هشت ماهه را در کشور بر پا کرده تا مانع از انسجام مردم و دولت در انتخاباتی که با مشارکت ۸۵ درصدی ملت ایران (که  نوعی رفراندم بی سابقه در انتخابات و شکستی دیگر برای دشمنان اسلام و انقلاب بود) شود.

فتنه گران که با برنامه های طراحی شده از جانب استکبار و همسویی و همراهی با آنان، ابطال نتیجه انتخابات سال ۸۸ به بهانه تقلب را کف خواسته های خود می دانستند، اهداف مهم تری را در سر می پروراندند.

آنان، انقلاب و نظام اسلامی و فراتر از آن قلب تپنده انقلاب اسلامی را هدف قرار داده بودند. اوج وقاحت فتنه گران، روز عاشورا بود. فتنه گران در روز عاشورا، هتاکی خود را به صورت خاص نمایان کردند.

در روز عاشورا، همه ابعاد فتنه برای مردم مشخص شد و مردم فهمیدند که فتنه گران به دنبال اهدافی چون مقابله با اساس دین و ولایت، هستند.

مردم ولایی و مسلمان ایران این وقاحت و توطئه را بر نتافته و در ۹ دی ماه پاسخ خود را به فتنه گران اعلام نمودند. حماسه راهپیمایی ۹ دی و حضور چند میلیونی مردم در آن روز تاریخی که روزی غرور آفرین و به یادماندنی دیگر است، سبب خاموشی و شکست فتنه و فتنه گران و بهت جهانیان شد.

دفاع مردم از ایران، انقلاب و نظام، موجب شد که ۹ دی چیزی فراتر از حماسه باشد.

۹ دی، نقطه اوج ولایت پذیری ملت ایران نیز بود که سبب شد جمهوری اسلامی پس از بحران چند ماهه، ناخالصی ها را از خود خارج کند و پاکیزه تر به مسیر خود ادامه دهد.

پیام مهم و ماندگار ۹ دی، حماسه بیعت دوباره ملت با محوریت نظام جمهوری اسلامی، یعنی نظام ولایی و مقام معظم رهبری  و حضور ملتی آگاه در صحنه های سخت برای پاسداری از خون شهیدان و اهداف اسلام و نظام اسلامی در مقابل هر گونه فتنه داخلی و خارجی است.

کانون بسیج رسانه طبس درسالروز این حماسه بزرگ تاریخی، ضمن توجه به پیام حماسه ۹ دی و تاکید بر لزوم اتحاد و انسجام ملت ایران و توجه و بصیرت در کشف توطئه های پنهان و آشکار بین المللی و داخلی و برخورد با آنها با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، همگام با امت انقلابی بیعت مجدد و استوار خود با آرمانهای نظام اسلامی و رهبری و ولی فقیه  زمان حضرت امام خامنه ای (مد ظله)را اعلام می نماید.

**حرکت عظیم ۹ دی برای سر جای خود نشاندن مزدوران و فتنه انگیزان بود

در بیانیه پایگاه شهید علم الهدی دانشگاه پیام نور طبس آمده است: حرکت عظیم ۹ دی ۸۸، نه یک حرکت از پیش برنامه ریزی شده حکومتی، بلکه حرکتی مردمی با پایه هایی عقلانی برای سر جای خود نشاندن مزدوران و فتنه انگیزان بود که کمر به نابودی نظام جمهوری اسلامی بسته بودند. مردمی که در بزنگاه های حساس انقلاب به خوبی نشان داده اند تا پای جان بر آرمان این انقلاب که تشکیل حکومت اسلامی است پایبند اند و با جان و تن از کیان این انقلاب حمایت می کنند. شاید باید تمام بزرگی ۹ دی را به پای سید الشهدا(ع) نوشت.

روزها، تهمت ها و دروغ ها علیه این نظام اذهان فتنه گران داخلی و خاجی که ماهیت اصلیشان در همین چند سال پس از کودتای ۸۸ به خوبی مشخص شده است شنیده می شود اما تا پای خود را فراتر گذاشته و به دامان اهل بیت دست درازی کردند، این مردم دستشان را قطع کردند.

حال چند روزیست که در گوشه و کنار از عفو و رفع حصرشان سخن می گویند، حصری که در ابتدا شاید کمتر کسی به حکمت آن پی می برد، حصری که بر خلاف ادعای طرفداران کودتای غیره دینی بود و نمونه غیرتاریخی برایش نمی شود یافت. انگار آن ها برخورد امیرالمومنین(ع) با یکی از زنان پیامبر و… هزاران نمونه تاریخی دیگر را فراموش کرده اند، آن را خلاف قانون می دانستند انگار که اصلا کتاب قانون را باز نکرده و از اصل ۱۷۶ اطلاعی هم ندارند.

آنان فتنه انگیزی می کردند و اسلام به زنجیرشان کشید تا خودشان، خودشان را نمایان کنند و این روزها چه زیبا حکمت تمام این هارا می بینیم. آن زمان که خبر نامه شان برای تحریم بیشتر ایران به ترامپ را می شنویم، آری باز هم نامه برای تحریم بیشتر آن آقا زاده در بحث امروز، همین کارها را می کرد، همان که روزی ۸۰۰ هزار تومان به شعبان بی مخ ها می داد تا آشوب کنند در کشور و از سویی از کنگره می خواست تحریم و فشارها را زیاد کنند، ۱۹۲۹ را که خاطرتان هست، حرف ما هم نیست، اعتراف خودشان، در صدای آمریکایشان است.

یا آن زمان که مردم شنیدند این ها با همین معارضان سوری که امروز خیانتشان روی سفاکان عالم را سیاه کرده، قرار هم پیمانی داشتند، دیگر بگذریم از درهم و دینار هایی که از شاه معدوم سعودی و شیوخ عرب قبل کودتا گرفتند.

آری، باز هم برنامه ریزی ده ها ساله آن ها برای نابودی این انقلاب ثمر ندارد که هیچ، انقلاب را بیمه کرد، انگار همین دیروز بود که خمینی کبیر می گفت: بکشید ما را، بکشید که ملت ما بیدار تر می شود.

این انقلاب کم کودتا برای براندازی خود، بر خود ندیده. اما صاحبش حواسش هست. شاید تا به پرتگاه برود، شاید به مویی بند شود، اما این جا مملکت امام زمان(عج) است، شاید مردم و مسئولینش گاهی پایشان بلغزد، گاهی اشتباه کنند، اما کار که به اهل بیت می رسد داستان متفاوت است.

مزدوران و کودتاچیان خارجی و داخلی به خیالشان رسیده که می توانند درخت انقلاب را از ریشه درآورند.

۱-درختی که شهیدان با خون خود سیرابش کردند، درخت خمینی ها، مطهری ها، چمران ها و… درخت فرزندان خمینی، درخت تنومند اسلام، شجره طیبه ای که تا نابودی شجره ملعونه از پا نخواهد نشست. اما شاید نمی دانند مردم این درخت را با خون فرزندان خود آبیاری کرده اند.

**شهدا چه گفته اند که در زمان انتخابات می ترسید از آن سخن به میان آید

۲-آری جنگ ما فتح بیت المقدس را در پی خواهد داشت و تا رفع فتنه از عالم از پا نخواهیم نشست و هر چند که شاید مسئولی در گوشه ای از این دیار زبان باز کند و به سیاسی کردن یادواره شهدا و بخواهند کم رنگش کنند، اما مگر می شود؟ اصلا سوالی سخت ذهن ها را مشغول کرده که مگر شهید چه گفته که آقایان می ترسند در زمان انتخابات از آن سخن رانده شود. اصلا مگر شهید برای چیزی غیر از اسلام و انقلاب رفت و مگر تقسیم بندی دیگری غیر از انقلابی و غیر انقلابی وجود دارد؟ و مگر آن آقا در کجای این تقسیم بندی جای دارد که از بیان آن در دوران انتخابات واهمه دارد؟ خطاب به ایشان باید گفت که اتفاقا برگزاری یادواره ها در زمان انتخابات قوت خواهد یافت، ای مردم نشان خواهند داد این انقلابشان و خون هایی که داده اند برای چه خواهد بود و فریاد برخواهند آورد “کلنا عباسک یا مهدی”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =