تقوا و تبعیت از ولایت پیش نیاز بصیرت است

امام جمعه طبس گفت: بصیرت پیش نیاز هایی دارد که از جمله آن ها «تقوا و پرهیزگاری» و «تبعیت از ولایت» است

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در نشست روشنگری و بصیرت افزایی درشبکه بهداشت و درمان طبس به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: مردم بصیرتی که دارند را باید حفظ و بیشتر کنند و در انتخابات های آینده به ویژه ریاست جمهوری تصمیمی بگیرند که ان شاءالله مفید برای انقلاب، مردم و ناامیدی برای دشمنان باشد.

وی با بیان ضرورت بصیرت افزایی ادامه داد: رسالت اصلی ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۲ امام معصوم(ع) آن بوده است که به مردم بصیرت دهند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: بصیرت پیش نیازهایی دارد که یکی از آن ها تبعیت از ولایت است و همانطور که امام(ره) فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید که به مملکت شما آسیبی نرسد».

وی گفت: همچنین تقوا و پرهیزکاری از پیش نیازهای بصیرت است و اگر جامعه ای تقوا و پرهیزکاری داشته باشد بصیرت هم دارد و در قرآن آمده است که اگر شما تقوا را پیشه کنید خداوند نوری در وجود شما قرار میدهد که در موقع فتنه و سر دو راهی ها بتوانید راه حق را انتخاب کنید.

فرمانده سپاه ناحیه طبس نیز در این مراسم با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی گفت: «بصیرت، اخلاص، اقدام و عمل به هنگام و به جا» عنصر اساسی است که ما بسیجیان باید بیشتر به آن تکیه کنیم.

سرهنگ فرحبخش ثانی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «تکیه بسیج باید بر بصیرت باشد» و نشست های روشنگری و بصیرت افزایی بتوانیم اقدام به جایی داشته باشیم و عمل به هنگام را انجام دهیم.

وی بیان کرد: ۹ دی اقدام به هنگام و به جایی بود که به عنوان انقلاب سوم در نظام مقدس جمهوری اسلامی نام گذاری شد.

فرحبخش ثانی با اشاره به جنگ صفین افزود: در آن جنگ بی بصیرتی افراد خواص موجب شد گرفتار فتنه «قرآن سر نیزه کردن» از سوی سپاه معاویه شوند.

وی تصریح کرد: در فتنه سال ۸۸ نیز افراد خواصی هم بودند که بصیرت کافی و لازم را نداشتند و در آن فتنه هزینه های بسیار زیادی برای کشور ایجاد شد.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 6 =