روایتی تصویری از سخنرانی های پیش از انقلاب در طبس

حجت الاسلام ابوالحسنی رحمانی ازسخنرانان شاخص انقلابی طبس پیش از پیروزی انقلاب در مصاحبه ای با پایگاه خبری طبس نیوز به ارائه عکسهایی دیده نشده از آن زمان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام ابوالحسنی رحمانی ازسخنرانان شاخص انقلابی طبس پیش از پیروزی انقلاب در مصاحبه ای با پایگاه خبری طبس نیوز و با ارائه عکسهایی دیده نشده گفت :در آن زمان به دلیل اینکه اطلاع رسانی به شکل امروزی نبود و امکان مطلع شدن مردم از اخبار و اتفاقات کشور به راحتی وجود نداشت سعی براین بود سخنرانی ها به شکل گردشی، در تمام روستاها و نیز نقاط مختلف شهر طبس انجام گیرد.

وی افزود شهید هاشمی نژاد نیز یکی از کسانی بود که غیر از سخنرانان محلی به طبس دعوت میشد و این فعالیت ها نقش موثری درآگاهی و بیداری مردم منطقه و متصل کردن آنها به حرکتی که در کشور در حال شکل گیری بود، داشت.

وی در مرور خاطراتش از آن زمان افزود: با وجود اینکه درآن زمان، هنوز رژیم سختگیری های خود را داشت همه جا برای برای سخنرانی میرفتیم و هراسی نداشتیم.

به گفته وی،در طبس، فرودگاه سابق ( درمحل فعلی دانشگاه پیام نور)، محل فعلی فرمانداری، مسجد خالویی و دیگر مکانها و همچنین روستاهای مختلف، جاهایی بودند که برای سخنرانی انتخاب می شدند.

در ادامه عکس هایی مربوط به سخنرانی های پیش از انقلاب ازآلبوم خاطرات حاج شیخ غلامرضا ابوالحسنی رحمانی آورده شده است که تصویر خود ایشان به عنوان سخنران و دیگر روحانیون بزرگوار شهرستان از جمله حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم (امام جمعه محترم فعلی)، حاج سید حامد مهاجری، حاج سید محمد حیدری، حاج سید حسن مهاجریان پدر شهید مهاجریان، حاج محمدحسین حسامی، حاج شیخ محمدرضا رحمانی و شخصیت های دیگر در آن به چشم میخورد.

مرحوم حاج محمد حسن شریعتی ، مرحوم حاج محمد حسن  رمزی  ،مرحوم حاج سید ابوالفضل مهاجری ، مرحوم حاج سید عبدالکریم سجادی،  مرحوم حاج سید احمد خواجوی، حاج محمد طاهر واحدیان  وحاج محمد طاهر سالمی ازپشت سر دیده میشوند  و در آخر مرحوم حاج سید احمد  موسوی از پشت سر دیده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 10 =