استاندار خراسان جنوبی: مشارکت مردم در انتخابات عامل توسعه استان است/ دولت به طبس نگاه ویژه ای دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مشارکت مردم در انتخابات می تواند تعیین کننده توسعه شهرستان، استان و کشور باشد و ما به عنوان مجری زمینه این حضور را فراهم می آوریم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سیدعلی اکبر پرویزی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی توسعه و چشم انداز طبس افزود: از حیثیت ثبت نام کنندگان کاندیداها تا آخرین لحظه دفاع می کنیم و بعد هم مردم هر کسی را انتخاب کنند ما حمایت و همکاری می کنیم که ان شاءالله زمینه توسعه استان فراهم شود.

وی با بیان این که این که چه کسی انتخاب شود ارتباطی به کسی ندارد افزود: از کسانی که توانایی دارند و علاقه مند به توسعه روستاها و شهرها دعوت می کنیم ثبت نام کنند و خود را در معرض رأی مردم قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر نیت صادقانه و خالصانه ای داشته باشند وارد میدان شوند و رأی بیاورند آنها می توانند به توسعه شهرستان و استان کمک کنند و اگر این نیت صادقانه وجود نداشته باشد تاثیری در توسعه روستا، شهر و استان و کشور نخواهند داشت و تشخیص آن بر عهده مردم است.

وی خاطرنشان کرد: ما زمینه حضور مردم را فراهم خواهیم کرد و با احدی در خصوص رأی مردم تعارف نداریم و حتی اگر بخواهیم فرض بگیریم که تغییر رأی مردم مدنظر کسانی باشد اصلا امکان آن هم وجود ندارد.

پرویزی با بیان این که نگاه دولت به طبس ویژه است افزود: ما همه مناطق استان را می بینم ولی طبس به دلیل جایگاه خاصی که در بنگاه های اقتصادی و معدنی دارد باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و امیدواریم بتوانیم کمک بیشتری به این منطقه بکنیم و شاهد شکوفایی همه حوزه ها و توسعه همه جانبه شهرستان طبس باشیم.

وی با بیان ضرورت استفاده از نیروهای بومی شهرستان برای توسعه افزود: مردم طبس این شهرستان را باید آباد کنند، نمی شود انتظار داشت که فقط دیگران کمک کنند و خود ما هیچ قدمی بر نداریم.

وی ادامه داد: اگر توسعه این شهرستان را می خواهید پیشنهادات خود را برای توسعه عملی کنید و از قدم های کوچک شروع کنید تا توسعه شکل بگیرد.

وی با بیان این که با چند کارخانه بزرگ شهرستان توسعه نمی یابد افزود: این که تصور کنیم کارهای بزرگی باید صورت گیرد تا توسعه محقق شود اشتباه فاحشی است و اگر آن قسمت های پایین‌دست شکل نگیرد استغال، تولید گردش اقتصادی و مالی شکل نمی گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر مشارکت مردم نباشد، حتی اگر دولت حمایت کند توسعه بدون مشارکت مردم واقعی نخواهد بود.

وی اظهار کرد: در حوزه آب در چندماه گذشته تلاش های خوبی صورت گرفته است و خرید آب تضمینی برای استان خراسان جنوبی توسط وزارت نیرو در همین ماه آگهی مناقصه آن برگزار می شود و بخش خصوصی ورود پیدا می کند.

وی ادامه داد: توافق شده است که چاه ویژه ای برای شهرستان طبس زده شود و سازمان زمین شناسی پذیرفته است که حفاری و آزمایشات آن را انجام دهد.

پرویزی افزود: در کنار آن انتقال آب از عمان که مناقصه آن قرار است برگزار شود، پیگیری می شود که این خط به دیهوک منتقل و به خط فردوس و سرایان و از سمت دیگر به بیرجند و قائن متصل شود.

وی گفت: امیدواریم در آینده هم اتصال قائن به فردوس در طرح دیده شود که برای ۵۰ سال آینده تضمین کننده منابع آب شرب استان باشد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور قرارداد حفر سه چاه آب در منابع ژرف منعقد شد که یک سوم آن را ما پذیرفتیم و یک سوم آن را معاونت علمی ریاست جمهوری و یک سوم دیگر را وزارت نیرو پذیرفت و این تفاهم سه جانبه شکل گرفت.

وی افزود: این چاه ها در عمق دو تا سه هزار متری در گسل طبس، فردوس و احتمالا در سیستان و بلوچستان حفر خواهد شد و امیدواریم این طرح نتیجه بخش باشد.

وی ادامه داد: اگر این طرح به نتیجه برسد شاید موضوع انتقال آب از عمان را منصرف شویم اما چون نتیجه مشخص نیست آن را نیز دنبال می کنیم.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر دیروز رئیس جمهور به استان افزود: قرار بود کارخانه کک سازی طبس در این سفر افتتاح شود اما چون تسهیلات با تاخیر پرداخت شد این پروژه ماند و امیدواریم در چند ماه آینده به نتیجه برسیم.

پرویزی با بیان این که نیروگاه زغالسنگی را تقریبا از مدار خارج کرده بودند افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفت توانیر پذیرفت که این پروژه را با همه مشکلاتی که دارد اجرایی کند.

وی با اشاره به وضعیت جاده های استان خاطرنشان کرد: باند دوم محور یزد به طبس در ردیف بودجه آمده است و امیدواریم اجرایی شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: درباره تولید پی وی سی هزینه مطالعه تولید پی وی سی از زغالسنگ در دست بررسی است و آقای مهندس پیوندی که بومی همین منطقه است مجری این پروژه است و با چند کشور وارد مذاکره شده و بازدیدهایی انجام شده است.

وی افزود: اگر این پروژه نتیجه دهد نه تنها برای طبس بلکه برای کشور یک کار با ارزشی خواهد بود که سال های سال مردم از آن بهره مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 15 =