انتقاد امام جمعه طبس از جشن «شبی با عشایر»/ متاسفانه تعصب مدیران ما نسبت به ارزش های اسلامی خیلی کم است

امام جمعه طبس گفت: در باغ گلشن طبس با عنوان شبی با عشایر چه بامبول بازی که درنیاوردند، رقص تحت عنوان رقص محلی، مگر رقص همین که محلی شد آزاد است؟ و من می‌دانم که این هزینه ها را چه کسی داده است ولی نمی خواهم اسم ببرم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: باید دید چه کسی انقلابی و ولایی است و چه کسی به درد مردم میخورد یا نمیخورد و بدون مطالعه پای صندوق رای نرویم.

امام جمعه طبس با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی، اقتصادی ایران و آمریکا در ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ گفت:به فرموده امام راحل قطع رابطه گرگ با میش بود و رابطه آمریکا با همه کشورها به خصوص با کشورهای جهان سوم و اسلام همین است.

وی افزود: دیوار بی اعتمادی با آمریکا هیچگاه حل نشده و کوتاه نخواهد شد چون آمریکا دست از جنایاتش برنداشته و نمی دارد و قطع رابطه سیاسی با ایران برکات زیادی داشته و ما هیچ دل خوشی از آمریکا نداریم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم تاکید کرد: اگر برخی از جریانات سیاسی و مدیران نظرشان مذاکره با آمریکاست اشتباه می کنند و مسیرشان غلط است.

وی خاطرنشان کرد: نظام ما برای اجرای عدالت است که همه مدیران ما باید به این موضوع توجه داشته باشند و ویژگی خداگرایی، حامی دین باشند و پیرو هوای نفس نباشند، به نماز اهمیت بیشتر دهند و در صف های اول جمعه و جماعات باشند، یاد مرگ باشند، ساده زیستی، پرهیز از رفاه زدگی، ارزش نهادن به دستورات اسلامی داشته باشند.

امام جمعه طبس با اشاره به ایام نوروز ابراز داشت: ایام تعطیلات نوروز گذشت و رسم و رسومات زیاد بود و شهر ما به دلیل اینکه هوای خوبی دارد و زیارتگاه حسین بن موسی الکاظم(ع) در آن قرار دارد و جهات دیگر، مسافرین زیادی می آیند و ان شالله خاطره خوبی داشته باشند.

وی افزود: در برخی موارد رعایت ارزش های اسلامی نشد به خصوص در جاهایی که به عنوان گردشگری است و دولت در زمینه گردشگری سرمایه گذاری خوبی کرده است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ادامه داد: نمیدانم چرا این سرمایه گذاری به کارهای معنوی نمی‌رسد، وقتی برای مساجد و مسائل فرهنگی معنوی مراجعه می‌شود می‌گویند بودجه فرهنگی نداریم.

امام جمعه طبس گفت: یک روز در منطقه بوم گردی اصفهک دیدیم که افراد زیادی می آیند و از بابت اینکه اشتغال زایی شده خوب است اما باید مراقبت شود که اصول و ارزش های اسلامی و حجاب رعایت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران ما در این جهت تعصبشان خیلی کم است و من با کسی رودربایستی ندارم و میراث فرهنگی و نیروی انتظامی، نیروهای اطلاعاتی و قضایی باید بیشتر مواظبت کنند و خیلی از مواردی که دیده می‌شود جرم مشهود است و احتیاج به شاکی ندارد و باید برخورد شود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: جایی که لغزش است باید تذکر داد، من و شما روی کرسی که نشسته ایم روی خون شهدا نشسته ایم اگر شهدا نبودند کرسی من و فرماندار، استاندار و… نبود و باید مقداری بیشتر دقت کنیم.

وی اظهار کرد: آن وقت در باغ گلشن با عنوان شبی با عشایر چه بامبول بازی که درنیاوردند، رقص تحت عنوان رقص محلی، مگر رقص همین که محلی شد آزاد است و من می‌دانم که این هزینه ها را چه کسی داده است ولی نمیخواهم اسم ببرم.

امام جمعه طبس افزود: شاید این هزینه ها به دلیل این باشد که چهار روز دیگر انتخابات شوراهاست مردم رای بدهند اما بدانند کسی که می‌خواهد از راه معصیت به جایی برسد شکست خورده است و ارزشی ندارد.

وی تاکید کرد: مقداری توجه و بیشتر رعایت کنیم، مبادا با اعمال و رفتار خودمان شهدا را ناراضی کنیم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در بخش دیگری از سخنان خود درباره نشانه های مدیر اسلامی گفت: استقامت در برابر مشکلات، پشتکار و دوری از تنبلی، بلند همتی، شجاعت در مواجهه با دشمن، طرد افراد چاپلوس از نشانه های مدیر اسلامی است.

وی افزود: متاسفانه ما شاهدیم برخی از مدیران هر کس بیشتر از آنها تعریف کند بیشتر آنها را جا میدهند اما اگر کسی از آنها انتقاد کند وابیلاست.

امام جمعه طبس با اشاره به روایتی در خصوص اینکه خاک بپاشید به صورت چاپلوسان، گفت: آنها را دور و بر خود راه ندهید که در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در این خصوص تاکید زیادی کردند.

وی با اشاره به زلزله خراسان رضوی گفت: این زلزله خساراتی داشت و تعداد محدودی کشته و برخی مصدوم شدند، اینها زنگ خطر است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: یکی از عواملی که موحب زلزله می‌شود گناه است، بیایید گناه را کم کنیم و در مقابل انجام ناهنجاری ها در جامعه بی تفاوت نباشیم.

وی یادآور شد: ما طبسی ها هنوز درد زلزله را فراموش نکردیم و مواظب باشیم گناه نکنیم تا خدای متعال ما را به آن مبتلا نکند.

امام جمعه طبس با اشاره به بهره برداری از اورژانس هوایی در طبس خاطرنشان کرد: تحقق راه اندازی اورژانس هوایی نتیجه پیگیری سال های سال است که بالاخره مستقر شد و با توجه به دوری از مراکز درمانی استان ها، راه های متعدد و معادن استقرار آن امری لازم بود و از همه تقدیر و تشکر می کنیم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم به مناسبت های سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی، سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ولادت امام علی(ع)، ولادت با سعادت حضرت جوادالائمه(ع)، شهادت آیت سید محمدباقر صدر و خواهر ایشان توسط عوامل بعث عراق و شهادت حضرت زینب(س) در این هفته اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =