پرونده بدعهدی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل پیگیری شود

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارشکنی آمریکا در برجام عامل اصلی بود که ایران از منفعت در برجام محروم شد.

به گزارش طبس نیوز، نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد آمریکا در برجام تاکید کرد: باید بدعهدی واشنگتن در برجام به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود.

محمدرضا امیرحسنخانی با اشاره به اینکه دو سال از اجرای برجام گذشته است اظهار داشت: آمریکا از ابتدای اجرای برجام بدعهدی داشته است و همانطور که ظریف وزیر امور خارجه کشور تاکید داشت آمریکایی ها نه تنها به متن برجام بی اهمیت بودند که به روح برجام نیز متعهد نبودند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: کارشکنی آمریکا در برجام عامل اصلی بود که ایران از منفعت در برجام محروم شد، آنها تلاش دارند با بدعهدی و کارشکنی توافق هسته ای را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

وی گفت: در مقابل آمریکا، اروپایی ها متعهد تر حاضر شدند و شاهد هستیم که اخیرا رفت آمد مسئولان و شرکت های اروپایی به ایران افزایش یافته است و تا حد قابل قبولی جذب سرمایه خارجی در کشور رخ داده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کنیم و مجلس نیز نشان داد از قراردادها با کشورهای اروپایی حمایت می کند اما در عین حال باید مراقب بدعهدی غربی ها و آمریکایی ها باشیم.

امیرحسنخانی اظهار داشت: بنابراین با گذشت دو سال از اجرای برجام انتظار می رود مسئولان بر بدعهدی آمریکا دراجرای برجام تاکید کنند تا همه دنیا با چهره واقعی آمریکایی ها نسبت به تعهدات بین المللی شان مطلع شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از سوی دیگر باید بدعهدی آمریکا در مجامع بین المللی مطرح شود و شکایت ایران از روند اجرایی برجام و عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش در شورای امنیت سازمان ملل مطرح و پیگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =