تنها راه غلبه بر مشکلات اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی و درون زاست

تنها راه غلبه بر مشکلات در عرصه اقتصادی و تأمین رفاه و معیشت پایدار، توجه به اقتصاد درون زا و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش طبس نیوز، در نهمین مجمع عالی بسیج شهرستان طبس بیانیه ای منتشر شد که متن آن به شرح ذیل است.

بسم الله القاسم الجبارین
حمد و سپاس خدا را که در استمرار حرکت انبیاء و رسالت پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام نهضت تاریخی سلاله پاکشان امام خمینی (ره) را با مقاومت جانانه مردم فداکار و ولایتمدار ایران به پیروزی رساند.

استکبار هرروز نقشه ها و عملیاتی نظیر تشکیل گروهک منافقین ، غائله تجزیه طلبی ، حمله نظامی به طبس ، جنگ تحمیلی ، تحریم اقتصادی ، جنگ نرم فرهنگی خصوصا ازبین بردن بنیاد خانواده از طریق رواج طلاق به هر طریقی و … بر این ملت روا داشته و از آنجا که با نیروی خارجی راه به جایی نبرد سعی نمود با تکیه برتوان اندک برخی کج فهمان داخلی و عوامل سر در آخور استکبار فتنه انگیزی نماید.

واقعیت غیر قابل انکار این است که انقلاب اسلامی علیرغم ارتباط با جهان و حفظ روحیه استکبار ستیزی ، منشأ تحولاتی شگرف در جهان گردیده و نتایج درخشانی را برای امت اسلام بویژه ایران اسلامی به دنبال داشته است هر چند این دستاوردهای خیره کننده قابل شمارش نیست امّا بازگو کردن نمونه هایی از آنها می تواند از عمق و وسعت این میراث بی بدیل نشانه هایی بدست دهد:

ـ امنیت بی نظیر و منحصر بفرد در قلب منطقه جنگ زده و سراسر آشوب با توان امنیتی کاملاً بومی متکی به مردم و غلبه بر انواع کودتا ها، توطئه ها و جاسوسی ها و شرارت های هدایت شده از سوی قدرت های شیطانی.

ـ پیشرفت های شگرف علمی و فنی و تبدیل شدن کشوری که شدیداً نیازمند به خارج در درمان و غذا و محصولات صنعتی بود و در قعر جدول سطح علمی جهان قرار داشت به کشوری در خط مقدم کشورهای در حال پیشرفت و در بالای جدول پیشرفت علم و فناوری.

ـ دفع قدرتمندانه دامنه دارترین تجاوز نظامی حمایت شده از سوی همه ی ابرقدرت های جهان در دفاع مقدس بی نظیر در تمام تاریخ و مبدل شدن به قدرت اول دفاعی منطقه و سازماندهی یکی از مقتدرترین نیروهای مسلح جهان با قابلیت بازدارندگی در مقابل ابرقدرت ها، متکی به تسلیحات بومی از جمله ساخت موشک های بالستیک که با فاصله چند صد کیلومتری قلب فتنه را بدون کوچکترین خطا می زند.

-تبدیل شدن ایران اسلامی بعنوان الگوی مقاومت و پیشرفت توأمان و تکیه گاه و امید مستضعفان با نفوذ بی سابقه در قلوب آزادی خواهان و مسلمانان جهان.

مجمع عالی بسیج شهرستان طبس به نمایندگی از تمامی بسیجیان شهرستان ضمن تبریک پیروزی های بزرگ امت اسلام و نیروهای مقاومت در لبنان، سوریه، عراق ؛ مواضع، دیدگاه ها و مطالبات و انتظارات بسیجیان برای حرکت در مسیر انقلاب و پیشبرد اهداف متعالی آن به ویژه تحقق جامعه اسلامی را به این شرح اعلام می دارد:

۱ ـ تقویت همگرایی و تحکیم وحدت و انسجام شهرستان، حیاتی ترین نیاز برای تداوم موفقیت ها و امکان پذیر کردن حرکت به سوی جامعه اسلامی است و تبلور این وحدت در پایبندی به راه امام خمینی (ره) و پیروی کامل از ولایت فقیه حضرت امام خامنه ای دام ظله العالی است.

۲ـ حل مشکلات مردم از جمله کمبود آب ، مهار تورم و تأمین معیشت و سلامت و حفظ و تعالی کانون خانواده و رشد صحیح جمعیت و بویژه حل مشکل بیکاری و هموار ساختن راه اشتغال عزتمند عموم مردم نمی باید تحت الشعاع رقابت های سیاسی واقع شود و بلکه باید در صدر اهداف دولت و عموم کارگزاران قرار گیرد.

لازمه ی این مهم کنار گذاشتن اهداف جناحی در این زمینه ها و ایجاد عزم ملّی در خدمتگذاری به مردم عزیزمان است. امروز خدمت به مردمی اینچنین استوار و الگو در آزادیخواهی و حق طلبی، بالاترین عبادت ها است.

۳- از مهمترین شاخص های اسلام ناب محمدی (ص) و اصلی ترین زیرساخت برای حرکت به سوی تحقق تمدن عادلانه اسلامی، برائت از شرک و کفر و ظلم و حمایت از اصل هشتم قانون اساسی (امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ) است.

لذا باید ضمن حراست دائمی از آزادی و استقلال کشور، ویژگی حیاتی نظام اسلامی را که « نفی هرگونه سلطه گری و سلطه پذیری» و «مقابله با نظام های ظالمانه ضد الهی و ضد بشری» است با قوت حفظ کنیم به فرموده امام راحل (ره) « تا بانگ لااله الا الله و محمد رسول الله صلی الله علیه و آله بر جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هم هستیم» را با امر به معروف و نهی از منکر زنده نگه داریم.

۴- تنها راه غلبه بر مشکلات در عرصه اقتصادی و تأمین رفاه و معیشت پایدار، توجه به اقتصاد درون زا و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

باید به جای چشم دوختن به بیرون برای حل مشکلات اقتصادی به مردم خودمان اعتماد کنیم و با محور قراردادن تولید ملّی و سپردن اقتصاد به مردم وحمایت از تولیدکنندگان داخلی و استفاده از ظرفیت های بالای جوانان، به این سیاست ها جامه ی عمل بپوشانیم.

۵.جمهوری اسلامی هیچ هراسی از ترفندهای بدخواهان ندارد و بواسطه ظرفیت های فراوان کشور، راههای مقابله با آن را می داند ، مسئولان دولت جدید بدانند که سکاندار چنین نظام پر ظرفیت و پر استعدادی هستند و باید با شناخت این استعدادها، از آنها بهره برداری شود.

۶- ولی امروز دنیا بداند فردای این جنگ جهانی علیه سوریه، نه سوریه حکومتی سکولار باقی خواهد ماند و نه خواب‌های آشفته حکومت‌های اخوانی و سلفی و عثمانی تعبیر خواهد شد. دنیا بداند فردای فتح فتنه شام، مسلمانان و مسیحیانی را خواهد دید که «یدخلون فی دین الله افواجا» شهادتین بر زبان می‌آورند و به «ولی» بودن «علی» گواهی می‌دهند. دنیا بداند فردای دفاع مقدس سوریه، اسلام ناب محمدی سر بر سجده شکر خواهد داشت و جبهه استکبار و ارتجاع، انگشت حسرت در دهان.

۷. راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران، تولید قدرت بازدارنده از تکوین تهدیدات دشمن است که علاوه بر تحکیم بنیه دفاعی کشور، از مهمترین پشتوانه های نظام جمهوری اسلامی ایران در اتخاذ مواضع بین المللی در ایستادگی برابر قدرت های زیاده خواه است.

صنعت دفاعی کشور بخشی از قدرت دفاعی ایران اسلامی است که از مولفه های امنیت ساز بوده و در راستای آموزه های دینی و نیازهای راهبردی، ظرفیت سازی شده است. تولید بومی انواع تجهیزات و تسلیحلات دفاعی به ویژه سامانه های موشکی و رزم هوایی، دریایی و زمینی و پدافند تحسین برانگیز است.

۸.از دولتمردان جدید در خواست می شود جهت گیری ها و توصیه های مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ فصل الخطاب امور قرار داده ، ضمن تعامل گسترده با دنیا ، ارتباطات وسیع با ملتها و دولتها ، ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه طلبان و با تکیه بر هویت انقلابی، کار جهادی ، بهره‌مندی از حمایت مردمی و سرمایه های مادی و معنوی کشور و پرداختن به مشکلات مردم بویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی ، از مسائل حاشیه ای دوری کرده و به امور اصلی کشور پرداخته شود.

به امید پیروزی اسلام و روزی که نماز را به امامت امام خامنه ای عزیز در مسجد الاقصی اقامه کنیم و با درخواست تعجیل در فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف.

و ما النصر الاّ من عند الله العزیز الحکیم مردادماه ۱۳۹۵ مجمع عالی بسیج شهرستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =