شوراهای اسلامی دوره پنجم از نگاه های جناحی پرهیز کنند

امام جمعه موقت طبس گفت: یکی از آفت هایی که ممکن است دامن شورای پنجم را بگیرد نگاه های جناحی است که باید به شدت از این جهت پرهیز شود و قدم در راه خدمت به مردم گذارند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه های نماز عید سعید قربان در آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس گفت: هفته ای که گذشت هفته دولت بود و ما تشریف فرمایی استاندار محترم را به شهرستان طبس داشتیم.

امام جمعه موقت طبس با گرامیداشت شهیدان باهنر و رجایی گفت: پروژه هایی که افتتاح میشود و به بهره بردادی میرسد و از آن استفاده میشود خوب است اما یکسری پروژه ها نیز هست که کلنگ زنی میکنند که در این رابطه دل انسان میلرزد که آیا این در موعد مقرر انجام خواهد شد یا نه.

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولین ما تلاش کنند آن مواردی که کلنگ زنی انجام شده هر چه زودتر در زمان مقرر شده خود به بهره برداری برسانند.

وی با اشاره به آغاز به کار شورای اسلامی پنجم گفت: آرزوی موفقیت می کنیم برای شورای پنجم که بسیار انسان های محترم، فرهیخته و فرهنگی هستند.

امام جمعه موقت طبس ادامه داد: در شورای چهارم در یکی از خطبه ها گفتم یکی از مشکلات پیش روی شورای چهارم چالش درونی است که خیلی از مردم حس کردند اما نسبت به شورای پنجم یکی از آفت هایی که ممکن است دامن این شورا را بگیرد نگاه های جناحی است که باید به شدت از این جهت پرهیز شود و قدم در راه خدمت به مردم انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری بیست و دومین گردهمایی روحانیت و طلاب طبسی سراسر کشور در استان خراسان شمالی افزود: این گردهمایی به همت والای امام جمعه انجام می‌شود که برکات بسیار خوبی داشته و اتحاد و انسجام روحانیت و طلاب را نشان میدهند و در کمیسیون هایی که برگزار میشود موضوعات روز در آن مورد بحث و بررسی قرار میگیرد و این نظرات را به مسئولین ذی‌ربط به هر طریقی شده ارائه میدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل داخلی کشور و آغاز به کار دولت دوازدهم گفت: برای دولت آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم آنچه در دولت یازدهم نشد که به آن برسند در این دولت انجام شوند، اگر بخواهد دولت موفقیتی را در این چهار سال داشته باشد یک راه برایش وجود دارد و این همان است که در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتند ایشان دوازده مورد را به دولت سفارش کردند که اگر دولت مترکز شود روی همین مسائل حتما موفقیت بالایی خواهند داشت.

حجت الاسلام زنجانی طبسی با اشاره به مسائل منطقه بیان کرد: مهمترین مطلب پیروزی مقاومت چه در لبنان، سوریه و عراق است.

وی افزود: در لبنان کار به جایی رسید که مقاومت و حزب الله توانستند داعش را به عقب برانند و تمام شرایطی که حزب الله و مقاومت لبنان می‌خواست داعش ناچار شد بپذیرد که یکی از آن شرایط بازگرداندن پیکر مطهر مدافع حرم شهید حججی بود.

امام جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: این پیروزی ها نشانه اتحاد، توکل و اعتماد مقاومت به خداست و همت والای بسیج، نیروهای قدس، حزب الله و غیره و در یک کلام مقاومت است که به زعم استکبار جهانی خوش نمی‌آید و میخواهند منطقه در آشوب باشد.

وی با اشاره به مسائل جهانی گفت: همه نگران بودیم که نماینده آمریکا آمد در آژانس بین المللی هسته ای که بتواند کاری کند که مجدد آن آژانس بین المللی ما را به نحوی محکوم کند و باز پرونده ای را باز کنند، اما دیدیم بر اثر همین مقاومت ها به جایی رسید که رئیس این آژانس اعلام کرد ایران به تعهد خود پایبند است.

وی تاکید کرد: ایران اکنون تعهد و توافقی با برخی کشورها داشته و نکته مهم این است که کشورهای پنج به اضافه یک حاضر شدند ایران را به عنوان یک قدرت بشناسند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت زیر تعهد خود نخواهد زد و «پایبندی به تعهد» موضوعی اسلامی است.

وی گفت: آمریکا سرش به سنگ خورد و نتوانست آژانس را در سلطه خویش قرار دهد تا بتواند قعطنامه ای علیه ایران صادر کند و همچنین ناکامی هایی که آمریکا در سطح منطقه دارد نمونه آن به وجود آوردن داعش بود و پیروزی هایی که توسط مقاومت بدست می آید اسرائیلی ها را به وحشت انداخته است و همه اینها لطف الهی است که شامل حال ملت اسلامی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 17 =