کسانی که تمکن مالی دارند رقباتی را برای معرفی غدیر وقف کنند

امام جمعه طبس گفت: کسانی که تمکن مالی دارند رقباتی را وقف کنند و در وقفنامه تعیین کنند که این درآمدها برای معرفی غدیر هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس افزود: نسبت به برگزاری جشن های با محتوا که جریان ولایت را واقعا بتواند برای ما معرفی کند باید تلاش شود.

وی افزود: بسیاری از مراسمات جشن از جمله جشن های عید غدیر که ما میگیریم اکثرا به کف زدن و مثل آن اکتفا می کنیم اما آن پیام غدیر را چنان که باید و شاید تبیین نمی شود.

امام جمعه طبس با بیان این که موقوفات بسیاری در خصوص ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) داریم افزود: انجام این موقوفات بسیار خوب است اما در مورد غدیر موقوفه کمی داریم در حالی که باید به این مهم توجه شود.

وی ادامه داد: کسانی که تمکن مالی دارند رقباتی را وقف کنند و در وقفنامه تعیین کنند که این درآمدها برای معرفی غدیر هزینه شود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان اهمیت خطبه غدیر افزود: تمام آموزه های دینی در خطبه غدیر آورده شده است اما آشنایی جامعه ما با این خطبه خیلی کم است و باید بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به زلزله دلخراش طبس در سال ۱۳۵۷ گفت: از خدا میخواهیم این حوادث پیش نیاید و یاد از دست رفتگان این حادثه را گرامی میداریم و به بازماندگان آنها مجددا تسلیت عرض میکنیم.

امام جمعه طبس با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار گفت: همه شاهد هستیم در این کشور مسلمانان را حتی زنده زنده می سوزانند.

وی افزود: امروز ادعا می کنند که دنیای متمدن است و داد از حقوق بشر می زنند اما نفس آنها در مقابل این جنایات درنمی آید و حتی این گروه های الحادی را پشتیبانی می کنند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ادامه داد: مسلمانان باید کمک کنند تا این ظلم از سر مسلمانان میانمار برداشته شود و به این مناسبت راهپیمایی در کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به سمینار روحانیت طبسی سراسر کشور در خراسان شمالی گفت: برگزاری این برنامه ها زحمات زیادی دارد اما برکات فراوانی دارد.

امام جمعه طبس با بیان این که صرفه جویی در آب امری ضروری است افزود: همشهریان ما توجه کنند نزولات آسمانی در منطقه ما کم است و باید در مصرف آب صرفه جویی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =