دغدغه های انقلابی یک وزیر/ من هم وزیر کار و هم وزیر بیکارها هستم

وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در سفر خود به بزرگترین شهر خاورمیانه، طبس را یک مکان جریان ساز برای نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد. و گفت: طبس برای انقلاب زحمات زیادی کشیده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، علی ربیعی که روز گذشته ( چهارشنبه) ساعاتی را در طبس گذراند در کنار افتتاح پروژه های مختلف و سخنرانی های رسمی و اداری خود، درد دل هایی نیز داشت، صحبت هایی که احتمالا جایی و زمانی بهتر از این دهه برای آن نمی‌توان یافت.

روزهایی که یادآور دردها، غم ها و نیز رشادت ها و شهادت ها و دلاوری هاست. دهه ای که متاسفانه این روزها، منشا و اصل آن دارد زیر سوال می رود.

و آقای وزیر، دردمندانه از ناتوانی خود و هم نسلانش در تبیین چرایی این انقلاب برای نسل جدید، در میان مردم انقلابی طبس سخن گفت.

ربیعی در آستانه فجر انقلاب گفت: شاید برای من در آستانه دهه فجر بودن یک معنی داشته باشد و برای یک جوان معنای دیگر ولی هرچه هست، این روزها خیلی دارم به این مسئله فکر میکنم که ما یک قصور نسلی خیلی بزرگ داشتیم و ما هیچگاه نتوانستیم تبیین کنیم چرایی انقلاب را. و اینقدر نتوانستیم که الان بسیار تهدید کننده انقلابمان را یک پروژه می خوانند.

وزیر کار که گویا از اتفاقات و روزمرگی های شبکه های مجازی کاملا مطلع است و می‌داند که این روزها در اینستاگرام و تلگرام چه میگذرد می گوید: ببینید چگونه امروز با یک گران شدن نفت که آن هم معلولِ فشارهای آمریکاست، دارند از شاه قهرمان سازی میکنند و جنایت های شاه را می پوشانند و چطور انقلاب را یک پروژه جلوه می دهند و این حرکت عظیم را چطور دارند تبیین میکنند .حتی جایی شنیدم که گفته شد ، خوب شد شاه زود رفت و آدم نکشت. اما این اشتباه است، شاه هرچه می توانست جنایت کرد. انقلاب یک پروژه نبود. یک واقعیت بود آن نظام و آن سیستم و رژیم شاه چاره ای جز فروپاشی نداشت؛ مسلمان بودن مردم و ساختار دینی ذهنی و رهبری هوشمند به این جریان سرعت داد و مردم این راه و این منش را انتخاب کردند.

وزیر ۶۲ ساله دولت دوازدهم با اشاره به این که فکر میکند در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب باید بیشتر تبیین کرد گفت: ما عظمت انقلاب را در چند فیلم خلاصه کردیم و نتوانستیم حتی در آثار هنری هم به خوبی اصل و چرایی انقلاب را نشان بدهیم.

ما نتوانستیم نشان بدهیم که چطور شاه یک کشور و بزرگترین مقام اجرایی یک کشور، برای ازدواجش در سفارت خانه تصمیم گرفته شد فوزیه زن شاه شود چون ایران به ملک فاروق نزدیک میشود و وقتی این نزدیکی دیگر ضرورتی نداشت چطور یک افسر سفارت انگلیس دیگر این ضرورت را نمی بیند که فوزیه در ایران حضور داشته باشد و او از ایران می رود.

آقای وزیر افزود: پیشنهاد میکنم حداقل یک بار تاریخ معاصر و کتاب ظهور و سقوط پهلوی از تلوزیون و حتی شبکه های استانی پخش شود. کتاب ارتشبد حسین فردوست، جستارهای تاریخ معاصر، خاطرات قره باغی به نسل جوان نشان داده شود که چطور بالاترین مقام یک کشور وقتی رو به بیگانه می ایستاد آنچنان خاضعانه می ایستاد و وقتی در مقابل ملت می ایستاد آنچنان دیکتاتور مابانه و مقایسه کنید با آنچه امام به مردم داد.

ربیعی در ادامه سخنانش در سالن همایش‌های فرمانداری طبس گفت: آن هسته‌ای که بعدا موتور انقلاب شد در زمان زلزله طبس شکل گرفت.

وی طبس را یک مکان جریان ساز برای نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد و گفت: این شهر برای انقلاب نیز زحمات زیادی کشیده است؛ طبس هم به جهت اتفاق طوفان شن و شهید منتظر قائم یک خاطره است و هم به واسطه زلزله، بچه های انقلابی که در طبس دور هم جمع شدند بعدا در شهر های خودشان موتور پیش برنده انقلاب شدند و اینگونه کانون های اولیه انقلاب در شهرهای مختلف، در طبس شکل گرفت.

وی افزود: اگر اجازه بدهید من هم دلم میخواهد یک طبسی باشم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران در ادامه گفت: از خدا میخواهم به همه ما کمک کند به متن اولیه انقلاب برگردیم، آرزوی امام، محرومیت زدایی بود؛ آرزوی امام نبودن فقر بود، استقلال و ایستادن و باج ندادن بود. جابجایی طبقاتی بود که رخ داد. ان شالله برگردیم به جمهوری اسلامی و دموکراسی‌ای که امام میخواست و آرزو می‌کرد و ما داریم آن را ادامه میدهیم.

وی افزود: وظیفه خود دانستم در آستانه انقلاب هم از کوتاهی هایمان بگویم و هم یادی کنم از امام و بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ خیلی وقتها ما نتوانستیم هزینه عزت یک ملت رو توضیح بدهیم نتوانستیم بگوییم اگر امروز ایران منابع قلمرو ملی خودش را تامین میکند و اگر هزینه میدهد به چه دلیل است.

جلسه شورای اداری شهرستان طبس، اینبار با صحبت های آقای وزیر کمی متفاوت تر برگزار شد، وزیر کار، با تعریف خاطره ای از مزاح با رهبر انقلاب، گفت: در جلسه ای ایشان به ظرافت و البته به شوخی و با حالت خنده به من گفتند: «نگویید اشتغال به من ربطی ندارد.» و من در پاسخ به ایشان گفتم: به شما میگویم به من مربوط است اما از ترس نمایندگان، به آنها میگویم به من مربوط نیست.

وی ادامه داد: البته بعد در مجلس حاضر شدم و گفتم آن هم به من مربوط است.

ربیعی تصریح کرد: من هم وزیر کار هستم و هم وزیر بیکارها، و تمام توانم را برای رفع بیکاری و فقر به کار میبندم.

پایان/

گزارش از فاطمه ابوالحسنی رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =