ارتجاع از آسیب هایی است که ممکن است انقلاب را در برگیرد

امام جمعه موقت طبس گفت: ارتجاع یکی از آسیب هایی است که ممکن است انقلاب را در برگیرد و برای همه انقلاب ها این خطر وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمد جوادزنجانی طبسی در خطبه های نماز جمعه طبس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز افزود: مقام معظم رهبری خطر ارتجاع را به عنوان یک هشدار مطرح کردند و ارتجاع یعنی برگشت و با گذشت چهار دهه از انقلاب این خطر برای همه وجود دارد.

وی ادامه داد: ارتجاع به صورت تدریجی است و ابتدا مردم و یا فرد انقلابی سست می‌شود، بعد متوقف و بعد از انقلاب و اصولی که به آن پایبند بودند برمی گردند.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: ارتجاع یکی از آسیب هایی است که ممکن است انقلاب را در برگیرد و برای همه انقلاب ها این خطر وجود دارد.

وی گفت: اشرافی گری، دل سپردن به طبقات مرفه و زیاده خواه به جای دل سپردن به طبقه ضعیف، تکیه و امید بستن به خارجی ها و استکبار به جای تکیه بر مردم سه خطری است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری انقلاب را تهدید میکند.

حجت الاسلام زنجانی طبسی یادآور شد: در اندیشه دینی یکی از عوامل انحطاط جوامع و گرفتار شدنشان به عذاب الهی، انحراف بزرگان آن جامعه به ویژه ثروتمندان و فساد انگیزی آنها بیان شده است.

وی افزود: متاسفانه اشرافیت و تجمل گرایی در این چهار دهه به طوری که تحلیلگران بیان میکنند از بعد از دفاع مقدس به آرامی آغاز شد.

امام جمعه موقت طبس گفت: در طول تمام دولت ها موضوع اشرافی گری و تجمل گرایی با شدت و ضعف ادامه داشته است و به این جا رسیده است که میبینیم که خطری برای نظام شده و رهبر انقلاب هشدار میدهند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اشرافی گری مسئولان، امتیاز طلبی مسئولان، بی موالاتی به بیت المال، بی اعتنایی به طبقه مستضعف چهار حرکت ضد انقلابی می دانند.

حجت الاسلام زنجانی طبسی افزود: متاسفانه برخی بیت المال را مال البیت میدانند.

وی با بیان این که انقلاب انقلاب مستضعفین بود افزود: ما باید تمام برنامه ریزی ها و کارهایمان در راستای طبقه ضعیف باشد که اینها از مشکلات بیرون بیایند.

امام جمعه موقت طبس در خطبه های نماز جمعه، رحلت حجت الاسلام مهاجریان مقدم را به مردم این شهر تسلیت گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − یک =