شفاف سازی در زمینه اقتصادی یک ضرورت است

امام جمعه موقت طبس گفت: شفاف سازی در زمینه اقتصادی یک ضرورت است تا جلو فساد و تبعیض گرفته شود و محرومیت ها به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام احمد مؤدب در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت یاد امام جمعه فقید طبس گفت: ایستادن در اینجا برایم سخت و دشوار است، خدا می‌داند دلم چقدر از نبود این پدر معنوی و بزرگمرد غمگین و ناراحت است.

امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سیاستی که برای کمیته امداد در پیش گرفته شده برای مستغنی کردن خانواده های محروم است که خیلی خوب است و عزیزان ما در شهرستان در این راستا تلاش کنند.

وی افزود: گاهی مؤمنین گلایه می‌کنند که وقتی می‌رویم کمیته امداد وضعیت اداری خیلی زیبا و تشریفاتی است گلایه می‌کنند در کمیته امداد اگر وضعیت اداری آن ها ساده نیست ساده نگهش دارید و به حالت سادگی برگردانیدش که شما با قشری سرکار دارید که اقل نیازهایشان تامین نمی‌شود و با مردمی سرکار دارید که می‌خواهند به این قشر کمک کنند.

حجت الاسلام مؤدب ادامه داد: وقتی تشریفات دور و بر شما را ببینند ممکن است از کمک کردن صرف نظر کنند اما مردم عزیز کمیته امداد یادگار حضرت امام را یاری کنید، صدقاتتان کم نباشد.

امام جمعه موقت طبس با یادآور شدن تشریفاتی شدن ادارات گفت: البته همه ادارات شهرستان را همین‌طور کردند یکی از فرمانداران بزرگواری که سابقا آمد توصیه کرد که مبلمان اداری تکمیل شود و انگار یک ماموریت اساسی داشت و آن هم نوسازی ادارات بود.

وی عنوان کرد: در زمان ایشان همه ادارات تقریبا یک دستی به سر و صورتشان کشیده شد و مبلمانش شیک شد اما آیا با تکمیل ساختمان‌های اداری مشکلات مردم هم بهتر حل می‌شود؟ روحیه خدمتگزاری افزایش می‌یابد؟ یا ساده زیستی روحیه خدمت‌گزاری را افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام مؤدب با بیان اینکه مردم محرومیت‌های شدیدی دارند گفت: مشکلات اقتصادی فراوان است و نتوانستیم استقلال اقتصادی و عدالت اجتماعی را ایجاد کنیم، فقر و فساد و تبعیض وجود دارد البته راهکار هم وجود دارد که آن نیز استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است و برای رفع تبعیض و ایجاد عدالت نیز راه حل مبارزه با فساد است انگار فساد و تبعیض یک افعی چندسر است که هر سر آن را می‌زنند یک سر دیگر آن پیدا می‌شود.

وی تاکید کرد: شفاف سازی در زمینه اقتصادی یک ضرورت است تا جلو فساد و تبعیض گرفته شود و محرومیت ها به حداقل برسد.

امام جمعه موقت طبس هشدار داد: خدا نکند روزی که محرومین و مستضعفین فراموش شوند و اقشار مرفه ارزش پیدا کنند و جایگاه دلها ثروت و رفاه باشد آن روز خدای نکرده کسی نخواهد بود که جان و دل فدای انقلاب کند.

وی تاکید کرد: بنابراین مبارزه با فقر و فساد و تبعیض یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و حامی اقشار محروم و مستضعف بودن یک واجب الهی و عبادت برتر است، خوشبحال شما که در نهاد کمیته امداد امام توفیق خدمت یافتید.

حجت الاسلام مؤدب در بخش دیگری از بیانات خود به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اشاره کرد و گفت: درخت کاشته می‌شود ولی شیوه کاشتن درخت در شهر اعمال نمی‌شود.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: اخیرا در حاشیه بولوار امیرالمومین(ع) (پیاده رو جنب شرکت زغالسنگ طبس) برای کاشت خاکش را عوض می‌کنند و بعد نهال می‌کارند این روش صحیح و درستی است.

وی عنوان کرد: البته نهال نارنج خیلی جواب نمی‌دهد بلکه خرما و زیتون بهتر است باید درختی باشد که بعد از گذشت چندسال خشک نشود.

حجت الاسلام مؤدب با انتقاد از نحوه کاشت درخت در بوستان‌ها گفت: هر وقت می‌خواهند بوستانی ایجاد کنند یکی دو کیلو خاک روی هم می‌ریزند و نهال می‌کارند مگر با یکی دو کیلو خاک نهال جواب می‌دهد؟

وی تصریح کرد: اگر فردی تخمی بپاشد که انسانی از سایه آن استفاده و میوه آن را بخورد و حیوان و پرنده‌ای از آن استفاده کند این برای او صدقه به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =