افزایش کیفیت کالا، مهمترین وظیفه تولیدکنندگان ایرانی/ حمایت از کالای ایرانی از بین برنده تحریم‌هاست

امام جمعه موقت طبس گفت: مهمترین وظیفه تولیدکنندگان یک چیز است و آن افزایش کیفیت کالاست و اگر چنین شد مردم به سمت آن کالا اقبال می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه های نماز جمعه طبس در آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) با اشاره به شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: در اکثر شعارهای سال به ویژه چند سال اخیر موضوع اقتصاد مطرح است چون دشمن عزم خود را جزم کرده که در جنگ اقتصادی پیروز شود چون در جنگ نظامی موفق نشده است.

وی افزود: اگر می خواهیم تحریم های استکبار جهانی از بین برود و اثر نکند باید از کالای ایرانی حمایت شود.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: رهبر انقلاب الگوی اقتصاد مقاومتی را ارائه کردند اما متاسفانه اراده محکمی پشت این شعار به وجود نیامد و بسیاری از مسئولینی که اکنون در رأس هستند میگویند اگر ما در اقتصاد دچار مشکل هستیم به این علت است که برخی از مسئولین اعتقاد چندانی به اقتصاد مقاومتی ندارند.

حجت الاسلام زنجانی طبسی افزود: برای این که «حمایت از کالای ایرانی» به منصه ظهور برسد سه ضلع دولت، تولید کنندگان و مصرف کنندگان باید با هم کار کنند.

وی گفت: وظفه دولت مقابله با قاچاق، مقابله با واردات بی رویه، حمایت از تولید ملی، فراهم کردن زمینه صادرات است.

حجت الاسلام زنجانی طبسی ادامه داد: مهمترین وظیفه تولیدکنندگان یک چیز است و آن افزایش کیفیت کالاست و اگر چنین شد مردم به سمت آن کالا اقبال میکنند.

وی افزود: اگر دو ضلع دولت و تولیدکنندگان به وظایف خود خوب عمل کنند، ضلع مصرف کنندگان که مردم هستند در اختیار آنهاست.

امام جمعه موقت طبس گفت: ضلع چهارمی نیز وجود دارد که جنبه روانی و درونی دارد و آن تعصب به کالای ملی داشتن است و کشورهای آلمان و ژاپن که بعد از جنگ جهانی دوم اقتصادشان صفر شد اما ضلع چهارم را به وجود آوردند و اکنون در رأس اقتصاد جهان قرار دارند.

وی به حرکت درآمدن چرخ صنایع و تولید، ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش درآمد کشور و در نتیجه افزایش فعالیت های عمرانی، کاهش قاچاق کالا، مانع خروج ارز از کشور، کاهش آسیب های اجتماعی، بهبود رفاه خانوار ایرانی، بی اثر شدن تحریم های دشمن، کاهش فاصله طبقاتی، افزایش امید برای جوانان و جامعه ایرانی را از جمله اثرات حمایت از کالای ایرانی برشمرد.

حجت الاسلام زنجانی طبسی با اشاره به تقارن روز طبیعت(۱۳ فروردین‌ماه) با وفات شهادت گونه حضرت زینب(س) گفت: تفریح رفتن و استفاده از مواهب طبیعت بسیار خوب است اما توجه داشته باشیم حتما حرمت ها را رعایت کنیم که البته مردم ما مسلمان و شیعه و همه طرفدار حضرت زینب(س) هستند و حرمت ها را حفظ خواهند کرد.

وی با اشاره به دلیل تاریخی بیرون رفتن ایرانی ها در ۱۳ فروردین ماه گفت: در روز ۱۳ فروردین در حدود سه هزار سال پیش، یهودی ها ۸۰ هزار نفر و به قولی ۵۰۰ هزار نفر ایرانی ها را کشتند.

امام جمعه موقت طبس افزود: چون ایرانی ها از ترس کشته شدن از شهر فرار کرده و به بیرون شهر رفتند، هر سال بین ایرانی ها سنتی شد که در چنین روزی بیرون شهر رفته و یاد کشته شده ها را گرامی بدارند.

وی ادامه داد: متاسفانه کم کم دست استکبار به ویژه صهیونیست ها این سنت را منحرف کرده که مردم بیرون که میروند به رقص و پایکوبی میپردازند و این به معنای انحراف در سنت ها، آداب و رسوم و فرهنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =