مقاومت ملت‌ها تنها راه مقابله با خنثی کردن التزامات استکبار است

امام جمعه موقت طبس گفت: اگر قوانین آمریکا تا ۲۰ سال پیش آلزام آور بود حال التزام آور است چون خودمان را به دست خودمان از بین ببریم پس باید مقاومت کنیم و تنها موضوعی که میتواند این التزام ها را خنثی کند مقاومت ملت هاست.

به گزارش طبس‌نیوز، حجت الاسلام زنجانی طبسی در خطبه‌های نماز جمعه در تفسیر فرمایش مقام معظم رهبری که «به بیگانگان اعتماد نکنید» گفت: استکبار جهانی تا قبل از سال ۲۰۰۰ طرحی داشت که بعد از این سال طرح خود را عوض کرد.

وی افزود: در طرح قبلی او، حکمرانی به صورت نرم و عمودی و قوانین الزام آور بود یعنی دستورات خود را از بالا به پایین بر ملت ها در قالب شورای امنیت، سازمان ملل، یونسکو و غیره اجرا و اعمال می‌کرد.

امام جمعه موقت طبس ادامه داد: اما مردم دنیا بیدار شدند و برنامه هایشان را فهمیدند پس طرح را عوض کردند و شد حکمرانی به صورت نرم تر و افقی و قوانینی میگذارند که التزام آور است یعنی خودت به دست خودت اجرا کنی.

وی با طرح مصادیق قوانین التزام آور غرب گفت: اولین مصداق آن کنوانسیون کیوتو در رابطه با آلودگی هوا است و هدف اصلی قانون کیوتو این بود که جلوی پیشرفت کشورهای توسعه یافته گرفته شود از جمله چین، روسیه، کره و غیره و کشورهای در حال توسعه که ایران جزو آنها بود و جالب است آمریکا قانونی را که خود نوشته نپذیرفت و این کنوانسیون را امضا نکرد.

حجت الاسلام زنجانی طبس افزود: مصداق دوم آن مثلا در کنوانسیون منع تکثیر سلاح های هسته ایNPT است، شورای حکام میگوید تو داری بمب اتم میسازی بیا و قوانین شورای حکام را بپذیر.

وی افزود: جالب است که NPT را آمریکا نپذیرفته اما کشور ما پذیرفت و اورانیم ۲۰ درصد را به سه و نیم درصد رساند.

ایزو چیست؟

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در تبلیغات می‌بینیم که می‌گویند مثلا این کالا دارای ایزو ۲۰۱۰ است این ایزو چیست؟

وی عنوان کرد: کشورها مجبو رهستند تولیدات خود را به قیمت بسیار پایین به کشورهای اروپایی صادر کنند، کشورهای اروپایی به دلایل امکاناتی که دارند آن کالاها را میگیرند و بسته بندی خیلی زیبا و به روز و همه پسند و مهری نیز میزنند که به غیر از خودشان هیچکس نمیتواند بزند و قابل جعل نیست تحت عنوان مهر ایزو و به چندین برابر به خودشان میفروشند.

وی گفت: مثلا پسته و زعفران و عسل ایران اینگونه است صادر شده  و بسته بندی می‌شود و چندین برابر به خودمان و ملت ها میفروشند اینها التزام آور است و به دست خودمان داریم این کار را می‌کنیم.

امام جمعه موقت طبس ابراز داشت: مصداق سوم در قرارداد اصلاح سیستم بانکی کشورهای هدف برای مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریست است.

وی افزود: کشورهای عضو باید مرتب حساب تمام شرکت های اعم از حقوقی و حقیقی، نهادها، ارگان ها و وزارتخانه ها را بدهند و اینها متوجه میشوند، کشاورزی، سپاه ارتش و غیره کجاها پول خرج میشود و با این کار نفوذ امنیتی و به دست خودمان انجام میدهیم.

سند ۲۰۳۰

حجت الاسلام زنجانی طبسی بیان کرد: سند ۲۰۳۰ برای این است که بتوانند الگوهای آموزشی تربیتی غرب را بر دنیا و کشورهای جهان سوم به ویژه در جهان اسلام پیاده کنند و تغییرات موضوعاتی مانند خانواده، تغییر سبک زندگی، رابطه بین دو جنس را تعریف کنند و حائل بین محرم و نامحرم را بردارند.

وی افزود: میگویند خود کشورتان تصویب کند و خیلی راحت به مجلس می آورند آموزش پرورش هم امضا میکند و بعد می‌بینید بحث های شهادت و ایثار از دروس حذف می‌شود چون فرهنگ اسلامی است و این سند برای این است که بتوانند در مدت ۳۰ الی ۴۰ سال تغییرات اساسی در آن کشور هدف انجام دهند اما التزام آور است.

وی عنوان کرد: اگر این قوانین التزام آور را نپذیریم پرونده به شورای امنیت برده میشود و قطعنامه میزنند و محکوم می‌کنند و تهدید می‌کنند برای این است که میگویند به بیگانگان اعتماد نکنید.

وی خاطرنشان کرد: سیاستمداران عالم در مقابل مقام معظم رهبری زانو میزنند و خود را در برابر عظمت ایشان کوچک می‌بینند که این مرد خدا و مذهبی آنچنان از سیاست های دنیا میفهمد که برای هر کدام آن قانون میگذارد و سخنرانی میکند.

امام جمعه موقت طبس تاکید کرد: اگر قوانین آمریکا تا ۲۰ سال پیش آلزام آور بود حال التزام آور است چون خودمان را به دست خودمان از بین ببریم پس باید مقاومت کنیم و تنها موضوعی که میتواند این التزام ها را خنثی کند مقاومت ملت هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: پاسداران جوانان برومند و ارزشی و بازوان پرتوان ولایت هستند که یکی از ماموریت های مهم آنها حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است،

حجت الاسلام زنجانی طبسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تفکیک زباله ها گفت: سرمایه گذار بومی با شهرداری در خصوص موضوع تفکیک زباله ها برنامه خوبی دارند و مردم نیز همکاری کنند.

وی گفت: زباله های خشک مانند پلاستیک و کاغذ است که مردم اینها را در کیسه های پلاستیکی قرار دهند، ماشینی مخصوصی می آید و اگر تحویل بدهند مشوق هایی را دریافت میکنند که اکنون هم انجام میشود.

وی ادامه داد: زباله های تر مانند غذا و غیره است که طبق برنامه تعیین شده هر منطقه زباله ها را روبه روی مغازه و خانه قرار دهید تا جمع آوری شود.

حجت الاسلام زنجانی طبسی خاطر شنان کرد: این کار ارزشمند به سلامت و تمیزی شهر کمک میکند و از برخی از امراض شایع جلوگیری میکنن و همچنین موجب بازگشت ثروت از طریق بازیافت میشود.

ولادت امام زین العابدین(ع)، روز جانباز، روز بزرگداشت سعدی، روز تاسیس سپاه، روز بزرگداشت شیخ بهایی، روز پنج اردیبهشت و حمله نظامی آمریکا به ایران و شکست مفتضحانه آنها در صحرای طبس از مناسبت هایی بود که امام جمعه موقت طبس به آن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =