امام جمعه موقت طبس: دشمنان می‌خواهند کاری کنند که اسلام نباشد

امام جمعه موقت طبس با اشاره به سخن وزیر اسبق آلمان که گفته بود «ما با ایران مشکل نداریم با جمهوری اسلامی ایران مشکل داریم» افزود: این جمله بسیار عبرت انگیز و هشدار دهنده است و امروز دشمنان میخواهند کاری کنند که اسلام نباشد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمد جواد زنجانی طبسی در خطبه های نماز جمعه طبس با بیان علل ایجاد و دوام جمهوری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی بر چهار پایه و ستون استوار است و از ستون های انقلاب اولین و اصلی ترین آن «اسلام» است.

وی افزود: زمانی که انقلاب از سال ۱۳۴۲ آغاز شد اسلام و اسلام خواهی یکی از خواسته های اصلی ملت ایران بود. در یک قرن اخیر کمونیست ها و ملی گراها  آمدند و اینها محبوبیتی در بین مردم نداشتند اما امام در سال ۱۳۴۲ آمد و گفت درد شما یک دوا دارد و آن اسلام است و مردم پشت سر امام حرکت کردند تا انقلاب در سال ۵۷ به ثمر نشست.

خطیب جمعه طبس با اشاره به سخن وزیر اسبق آلمان که گفته بود «ما با ایران مشکل نداریم با جمهوری اسلامی ایران مشکل داریم» افزود: این جمله بسیار عبرت انگیز و هشدار دهنده است و امروز دشمنان میخواهند کاری کنند که اسلام نباشد.

وی گفت: آنها نمیخواهند ما مسلمان باشیم و به هیچ چیز غیر از اینکه دست از اسلام بکشیم راضی نمی شوند و این فرموده قرآن است که نه یهود و نه نصارا از تو راضی نمی شود تا اینکه پیرو آنها شوی و دست از دینت بکشی.

وی افزود: یاد داشته باشیم، این جمله امام می تواند رهگشا باشد که اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل تمام دنیای شما خواهیم ایستاد.

حجت الاسلام زنجانی‌طبسی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته ستون دوم انقلاب را ولایت و رهبری بر بشمرد و گفت: ولایت جامعه از زمان رسول خدا به طور مستقیم از جانب خدا آغاز شد و جانشینان رسول او به طور غیر مستقیم از جانب خدا ادامه پیدا کرد، حال در زمان غیبت، در زمان غیبت کبری این ولایت و رهبری در ولایت فقیه تجلی پیدا کرده و اگر ولایت نباشد و ولایت کفر و طاغوت باشد یکی از پایه های انقلاب میلرزد و از بین میرود.

وی افزود: دومین ستون انقلاب رهبری است و امروز دشمن این مسئله را خوب فهمیده و روی این موضوع کار می کند تا مردم را از ولایت دور کند اما نمی داند که ولایت برای شیعه جزو مبانی و اصول اعتقادی است.

وی گفت: امروز سعی میکنند در لباس دوست و دشمن ریشه ولایت را بزنند و امروز مصداق تمام و کمال ولایت فقیه شخص مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است.

حجت الاسلام زنجانی‌طبسی سومین ستون انقلاب را مردم دانست و گفت: مردم از آغاز نقش اول و اساسی در انقلاب داشته و دارند و خودشان در سرنوشت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی خود دخالت دارند مانند نمایندگان مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان، شوراها را مردم انجام میدهند.

وی افزود: اگر روزی مردم انتخاب کردند و دیدند این انتخاب اصلح نبود شک نکنید این مردم باز به مسیر اصلی باز میگردند، مردم حق رای دارند، آزادند اما نباید با ایجاد احساسات منفی ازمردم سوء استفاده کرد.

خطیب جمعه طبس افزود: مردم پایه های انقلابند و اگر در مقابل توطئه های دشمن مقاومت می کنند و اگر انقلاب سرپاست و هشت سال دفاع مقدس را پیش بردیم به واسطه حضور همین مردم بوده است. 

وی افزود: اتحاد و وحدت چهارمین ستون انقلاب اسلامی است؛ وحدت جامعه یک مسئله راهبردی انقلاب و نظام است، یعنی اگر انقلاب پیروز شد این اسلام و ولایت و مردم بودند که با هم متحد شدند و انقلاب را پیش بردند و اکنون با اتحاد خود جلو توطئه های دشمن ایستاده اند.

وی با تاکید بر این که اتحاد بین ایمان و کفر، حق و باطل، اتحاد غرب گرایان و برانداز معنا ندارد گفت: مردم ایران همه با هم متحد هستند و امروز هر کس دم از وحدت میزند باید بدانیم زمانی وحدت تجلی پیدا می کند که بر محور ولایت مطلقه فقیه باشد وگرنه آن وحدت تاکتیکی است.

تشکر ویژه امام جمعه موقت طبس از طرح «پرسش و پاسخ»

حجت الاسلام زنجانی‌طبسی در خطبه های نماز جمعه گفت: کار خوبی که در روزهای اخیر صورت گرفته که من به نوبه خودم از مسئولین شهرستان و هم از خبرنگاران جوان عزیز که این کار را انجام میدهند و اطلاع رسانی به مردم می کنند سپاسگزاری میکنم.

وی افزود: آن هم طرح «پرسش و پاسخی» است که برخی از مسئولین برای مردم گزارش کار می دهند و خیلی از موارد را بیان می کنند و مردم متوجه می شوند.

امام جمعه موقت طبس با قدردانی از این حرکت، خاطرنشان کرد: این کار بسیار خوبی است و امیدواریم همه یاد بگیرند و عملکرد خود را گزارش دهند و برای مردم شفاف سازی کنند.

وی در خطبه های این هفته نماز جمعه به مناسبت های هفته پیش رو، روز جهادکشاورزی، روز اهداء کتاب، قیام خونین مردم قم، قانون منع حجاب رضاخان و وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =