طرح هادی در ۸۰ روستای خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال جدید طرح هادی روستایی در ۸۰ روستای خراسان جنوبی اجرا می‌‎شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،علی‌اصغر آسمانی‌مقدم در مراسم افتتاح طرح هادی روستای دل‌آباد از توابع شهرستان بیرجند، اظهار داشت: در زمینه اجرای طرح هادی روستای دل آباد شهرستان بیرجند اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده که با بهره‌برداری از این طرح ۸۵ خانوار این روستا با جمعیت ۲۸۷ نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستای دل‌آباد شهرستان بیرجند در سال ۱۳۸۴ تهیه شده است، گفت: طرح هادی این روستا در سال‌های ۹۲ و ۹۳ انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در خراسان جنوبی ۹۰۷ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد، افزود: تاکنون در ۸۰۸ روستای استان تهیه طرح هادی انجام گرفته و برای امسال پیش‌بینی شده ۱۰۰ روستای دیگر استان با اعتبار یک میلیارد تومان تهیه طرح هادی شود.

آسمانی‌مقدم با بیان اینکه تاکنون در ۳۷۴ روستای استان طرح هادی روستایی اجرا شده است، بیان کرد: در حال حاضر اجرای طرح هادی روستایی در بیش از ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان باقی مانده است.

وی از تصویب هشت درصد اعتبارات عمرانی استان در زمینه اجرا و تهیه طرح هادی روستایی در سال جدید خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال طرح هادی روستایی در ۸۰ روستای خراسان جنوبی اجرا شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بیرجند نیز با بیان اینکه طرح هادی روستای دل آباد از توابع شهرستان بیرجند با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: در شهرستان بیرجند تعداد ۱۳۹ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که تاکنون در ۶۴ روستای این شهرستان طرح هادی روستایی اجرا شده است.

محمدابراهیم فلاح با بیان اینکه تاکنون در زمینه اجرای طرح هادی روستایی در شهرستان بیرجند ۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: برای تکمیل طرح هادی روستایی در این شهرستان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به زلزله خیز بودن استان خراسان جنوبی از روستائیان شهرستان بیرجند درخواست کرد هرچه سریعتر برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه احداث هر واحد روستایی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۱۵ ساله به متقاضیان پرداخت می‌کند که این یک فرصت مناسب برای روستائیان خراسان جنوبی است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بیرجند تصریح کرد: طرح هادی روستایی در تعداد ۷۵ روستای شهرستان بیرجند باقی مانده که امید است با تخصیص اعتبارات در سال جدید طرح هادی روستایی را در مابقی روستاهای شهرستان اجرایی کنیم.

فلاح بیان کرد: تاکنون در زمینه اجرای طرح هادی در شهرستان بیرجند ۱۴۰ هزار مترمربع سنگ فرش، ۱۷۲ هزار مترمربع آسفالت، ۷ پارک و ۷۱۲ مترمربع بازگشایی مسیر انجام شده است.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =