نماینده خراسان جنوبی برای حضور در رقابت های جهانی کاراته، خودروی خود را فروخت

تنها نماینده خراسان جنوبی برای حضور در مسابقات جهانی کاراته (سبک کیوکوشین یونیون) مجبور به فروش خودروی شخصی خود شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،مهدی محمدی اسفاد(قهرمان سبک کیوکوشین یونیون) اظهار کرد: برای حضور در رقابت های آلمان ۱۶۰ میلیون ریال پول نیاز بود و به دلیل بی توجهی مسوولان دست به این اقدام زدم.

وی افزود: البته اداره تربیت بدنی سازمان بهزیستی کشور قولهای مساعدی داده بود، منتهی مبلغ مورد نظر را باید تا ۱۰ مرداد امسال به حساب فدراسیون بریزیم.

محمدی اسفاد گفت: نیمی از مبلغ هزینه ثبت نام می باشد، ۴۰ میلیون ریال نیز برای حضور در اردوی دو ماهه آمادگی است و ۴۰ میلیون ریال نیز بابت هزینه های سفر و اقامت مورد نیاز بود.

این در حالی است که رضا حسینی مقدم مربی این قهرمان نیز از حضور در مسابقات انصراف داده است.

وی در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: نمی دانم چرا زمانی که قهرمانی با دست پر وارد ایران می شود، مسوولان ورزش کشور با تاج گل به استقبال او به فرودگاه می روند، اما آیا نیاز نیست موقع اعزام حداقل یک کاسه آب پشت سر قهرمانان بریزند؟

حسینی مقدم با بیان اینکه من هم می توانستم خودروی شخصی خود را بفروشم، افزود: از سال ۷۱ به صورت حرفه ای برای موفقیت در این رشته هزینه کردم تا به چنین روزی برسیم، اما این بی انصافی است که در کسب افتخار برای کشور نیز از جیب هزینه کنیم.

در این ارتباط رییس هیات کاراته خراسان جنوبی با بیان اینکه این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است، گفت: از یک سو قاعده حضور در مسابقات سبکی به عهده شرکت کنندگان است و از سوی دیگر به هر حال این وظیفه مسوولان است تا از این دو نماینده استان حمایت می کردند.

علیرضا احمدی پیما افزود: رقابت های سبکی در کنار کسب افتخار برای برگزار کنندگان نیز درآمدزاد می باشد و در همین رقابت ها بدون شک بخشی از این هزینه ثبت نام به جیب سبک واریز می شود و این در حالی است که کل اعتبار هیات کاراته استان در یک سال به ۸۰میلیون ریال هم نمی رسد.

وی گفت: فدراسیون نیز غالبا از رقابت های جهانی حمایت می کند، اما در عین حال معتقد هستم برای استان محرومی چون خراسان جنوبی لازم بود تا مسوولان قدم پیش می گذاشتند تا حداقل اسم استان در آلمان برده شود.

پیشتر از سوی هیات کاراته خراسان جنوبی اعلام شده بود، مهدی محمدی اسفاد(قهرمان سبک کیوکوشین یونیون) و رضا حسینی مقدم(مربی و نایب رییس سبک در خراسان جنوبی) دو نماینده استان هستند که قرار است ۲۸ مهرماه امسال برای شرکت در این مسابقات در کشور آلمان به فرانکفورت سفر کنند.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =