نخستین کنگره شهدای خراسان جنوبی سال ۹۷ برگزار می شود

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: نخستین کنگره یک هزار و ۸۱۴ شهید استان، همچنین ۱۱۸ شهید گمنام و شهدای استان که مزار آنها در مناطق دیگر کشور است نیمه دوم سال ۹۷ در بیرجند برگزار خواهد شد.

سرهنگ صفرعلی اسماعیلی روزدوشنبه در نخستین نشست خبری کنگره شهدای استان افزود: استاندار رئیس ستاد اجرایی و جانشین کنگره است، فرمانده سپاه نیز مسئولیت دبیرکلی کنگره را بر عهده دارد ، نماینده ولی فقیه نیز دبیر شورای عالی سیاستگذاری و معاون هماهنگ کننده سپاه استان نیز دبیر اجرایی کنگره است.
به گفته وی، تعیین سیاست ها، خط مشی کلی، اهداف کلان و راهبردهای لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن کنگره شهدا از جمله وظایف شورای سیاست گذاری است.
وی با بیان اینکه ستاد اجرایی کنگره یادشده متشکل از پنج کارگروه است گفت: کار گروه های کنگره شامل اقشار، پشتیبانی، برنامه ریزی و مالی، فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات، حفظ آثار و ادبیات و نشر و کارگروه اقتصادی است.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا سرهنگ اسماعیلی اظهار کرد: همچنین ۲۳ کمیته زیرمجموعه پنج کار گروه کنگره قرار دارد و هر کار گروه بر اساس نیاز تعدادی کمیته برای آن پیش بینی شد و هر کمیته نیز تعدادی عضو دارد.
وی ادامه داد: اعضای کمیته ها و کارگروه ها از مسئولان سازمان ها، ادارات، نهادهای مردمی، انجمن های مردمی و … تشکیل شده است.
وی بیان کرد: کار ستاد اجرایی برنامه ریزی برای اجرا، استفاده از ظرفیت و توان استان و به کارگیری امکانات در برگزاری هرچه بهتر کنگره است.
وی عنوان کرد: هر ساله سه ، چهار کنگره شهدای استانی در کشور برگزار می شود که نخستین کنگره استانی خراسان جنوبی به صورت ملی در سال ۹۷ برگزار می شود.
وی ادامه داد: برای برگزاری کنگره شهدای استان کار عظیمی در بخش های مختلف باید اجرا شود در حال صدور احکام مسئولان و تشکیل کارگروه ها هستیم و به محض تدوین برنامه ها اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

** ۳۱۷ یادواره شهدا امسال در استان برگزار شد
معاون هماهنگ کننده سپاه استان در ادامه به برگزاری یادواره شهدا در استان اشاره کرد و افزود: هر ساله یادواره های شهدای در شهرستان، پایگاه ها، حوزه ها، آوای محله (محلات) و … برگزار می شود.
سرهنگ اسماعیلی به مقایسه برگزاری یادواره شهدای استان در سال های ۹۳تا ۹۵ پرداخت و افزود: در سال ۹۳، ۲۱۷ یادواره، در سال ۹۴، ۳۳۴ یادواره برگزار شد و در سال ۹۵تاکنون ۳۱۷ یادواره شهید در استان برگزار شد که ۹۰ درصد یادواره ها در پایگاه ها اجرا شده است.
وی به روند رو به رشد برگزاری یادواره شهدا در استان و حضور پرشور مردم اشاره کرد و گفت: در برگزاری یادواره شهدا در محلات میانگین حضور مردم حدود ۹۰۰ نفر است و بیش از نیمی از شرکت کنندگان نوجوان و جوان هستند.
وی یادآور شد: ۷۵ درصد و در مواردی ۱۰۰ درصد هزینه برگزاری یادواره ها در محله ها توسط مردم تامین می شود.
*۷۵۵۷* ۲۰۴۷ *خبرنگار* رقیه محمدی – انتشار دهنده – عباسقلی اشکورجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =