نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: توصیه انبیا و ائمه تعلم و تزکیه است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: بالاترین جایگاه انسان، کسب علم و معرفت است و مهم ترین توصیه انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) تعلم و تزکیه نفس است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در جمع طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان قاینات در بیرجند، افزود: فردی که قصد خدمت به جامعه و نظام هستی دارد هیچ خدمتی بالاتر از کسب و اشاعه معرفت، علم و دین نخواهد بود.
وی ادامه داد: در صحنه میدانی هم آنچه که نیاز است علم و معرفت دینی بود، این در حالی است، مردم از نظر دسترسی به صنعت، تکنیک و رفاه کمبودی ندارند و دلیلش این است که با صنعت مردم را می کشند و خانه های آنها را ویران می کنند و این نشان از فزونی صنعت از حد و اندازه واقعی است، اما جای انسان در اینجا خالی است.
وی اضافه کرد: در دنیای امروزی واقعا جای انبیا و ائمه اطهار (ع) خالی است و جای خالی مطهری ها هم همیشه حس می شود،آنها کسانی بودند که تزکیه را مهمترین راه رسیدن به معبود دانستند و به آن عمل کردند.
وی خطاب به طلاب حاضر در این جلسه، افزود: به هدفتان توجه ویژه داشته باشید و تطمیع و تهدید نشوید و به خدا تکیه کنید زیرا بالاترین گنج در جهان هستی گنج استخراج از خودتان است.
وی با تسلیت سالگرد وفات حضرت فاطمه معصومه (ص)، درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی، عمری طولانی را در تحمل رنج های دوران قبل و بعد از انقلاب گذراند و یار دیرین حضرت امام(ره) در انقلاب بود.
وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امیر کبیر، او را مردی با غیرت و با بصیرتی دانست که با کمال مردانگی در مقابل استعمار ایستادگی کرد و با غفلت شاه نادان ( ناصر الدین شاه) آن هم در حالت مستی نامه قتل این مرد جاودانه امضا شد و در حمام فین کاشان به قتل رسید.

** تحصیل ۱۰۳ نفر در حوزه علمیه سفیران هدایت قاینات
رئیس حوزه علمیه سفیران هدایت قاینات، گفت: در حال حاضر ۱۰۳ طلبه در این مدرسه تحصیل می کنند که بیشتر آنها از خراسان بزرگ و عده ای هم از استان های سیستان بلوچستان و خوزستان هستند.
حجت الاسلام علی رحمانی افزود: این مدرسه در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد و در این مدت ۳۰ نفر از طلاب برای تحصیل سطح ۳ در حوزه علمیه شهرستان قم جذب شدند.
وی اضافه کرد: ۱۵ نفر از طلبه ها هم در روستاهای قاینات به عنوان طرح هجرت و مبلغ دین فعالیت می کنند.
وی در ادامه امامت جماعت ۳۰ مسجد و مدرسه قاینات را از دیگر فعالیت ها بیان کرد و مهمترین مشکل حوزه علمیه را نداشتن مکانی مستقل دانست.
در این جلسه یک نفر از طلاب مدرسه یادشده به دست حجت الاسلام و المسلمین عبادی، عمامه گذاری شد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*۳۲۱۵*۲۰۴۷*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*عباسقلی اشکورجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =