۸۶ مددجوی کمیته امداد نهبندان به عتبات عالیات اعزام شدند/ اجرای طرح شوق زیارت در کمیته امداد

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس کمیته امداد کشور به استان ۸۶ مددجوی کمیته امداد نهبندان به عتبات عالیات اعزام شدند.

علیرضا هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ به فرمان امام خمینی تأسیس شد، اظهار داشت: کمیته امداد بزرگ‌ترین نهاد حمایتی کشور است که تحت نظر مستقیم مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی هدف از تأسیس این نهاد را رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان و تقویت روحیه معنوی خانواده‌های مورد حمایت دانست و تصریح کرد: ارائه خدمات مسکن، خدمات مشاوره و مددکاری، حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند، تأمین جهیزیه، ارائه خدمات فرهنگی به افراد و خانواده‌های نیازمند، تحصیل، اشتغال و سایر خدمات را اهم اقدامات این نهاد اعلام کرد.

مدیر کمیته امداد امام نهبندان به سفر دو روزه رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور در ۲۷ مهرماه به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: فتاح دومین روز از سفر خود را به نهبندان اختصاص داد و طی این سفر بازدیدی از مناطق محروم شهرستان داشت.

هاشمی حاصل بازدید رئیس کمیته امداد کشور به نهبندان را اختصاص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و ادامه داد: اعتبارات اختصاص یافته در سرفصل‌های کمک هزینه ازدواج، ساخت حسینیه روستای دهسلم، خرید کالای ضروری منزل برای خانواده‌های نیازمند، ترمیم و زیبا سازی منازل فرسوده روستایی و تأمین هزینه درمان هزینه می‌شود.

وی از اعزام ۸۶  مددجوی کمیته امداد نهبندان به عتبات عالیات خبر داد و توضیح داد: بالغ بر ۷۷۰ میلیون ریال طی این سفر هزینه شده است که این مبلغ از محل اعتبارات سفر فتاح به خراسان جنوبی محقق شد.  

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان با اشاره به اینکه اعزام مددجویان به سفر زیارتی عتبات عالیات در دستور کار امداد قرار دارد، تصریح کرد: از ابتدای امسال ۴۳۳ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نهبندان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

هاشمی همچنین به طرح شوق زیارت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: طرح مذکور برای نیازمندانی اجرا می‌شود که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند لذا امداد طرح شوق زیارت را برای رساندن کمک‌های مردم و خیران به نیازمندانی که در حسرت زیارت مانده‌اند، اجرا می‌کند.

وی تبیین کرد: مردم و خیران می‌توانند در قالب طرح شوق زیارت به هر میزانی که دوست دارند نسبت به تأمین هزینه زائران نیازمند اقدام کنند لذا در قالب این طرح، کمک‌های مردمی و خیران جمع‌آوری شده و افرادی که تاکنون به اماکن زیارتی مانند کربلا و مشهد مقدس مشرف نشده‌اند ساماندهی و اعزام می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =