مشارکت بیش از ۲۲ هزار حامی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۲۲ هزار و ۸۷۴ حامی از ۳ هزار و ۴۵۹ یتیم و ۳ هزار و ۵۴۲ محسنین، حمایت مادی و معنوی می‌کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان خراسان جنوبی،سیدرضا حسینی اظهار داشت: طرح اکرام ایتام و محسنین از سوی کمیته امداد با هدف حمایت مادی و معنوی خیران از فرزندان و خانواده‌هایی که از نعمت پدر محروم هستند یا به دلیل بیماری، کهولت یا از کار افتادگی، پدر توان اداره زندگی خود را ندارند اجرا می‌شود.
وی تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار و رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانواده‌های آنان را از دیگر اهداف این طرح‌ها عنوان کرد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان خراسان جنوبی با بیان اینکه حامیان از ابتدای سال جاری شش میلیارد و ۸۳۶ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی به حساب فرزندان معنوی خود واریز کرده‌اند، گفت: حامیان و خیران نیکوکار همواره یاری‌رسان و همراه کمیته امداد برای برطرف کردن مشکلات ایتام و محسنین در زمینه‌های مختلف هستند و کمک‌های حامیان در زمینه‌های ازدواج، تحصیل و درمان هزینه شده است.
حسینی با اشاره به اینکه ۷۰درصد حامیان ایتام بومی استان هستند، گفت: طی این مدت ۱۸ هزار و ۹۲۷ حامی داخل و خارج از استان و همچنین خارج از کشور از ایتام تحت پوشش این نهاد حمایت می‌کنند.
وی کمک‌های نقدی و غیرنقدی حامیان به طرح محسنین را بیش از ۷۷۴ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این کمک‌ها نسبت به سال گذشته از رشد۹۷ درصدی برخوردار بوده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان خراسان جنوبی با قدردانی از مساعدت‌های حامیان طرح اکرام و محسنین گفت: تمامی کمک‌های مردمی در اسرع وقت و بر اساس اولویت نیازهای خانواده‌های تحت پوشش در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =