پشت بیسیم کلانتری قرآن را حفظ می‌کردم

گروه فعالیت های قرآنی: این حافظ ۲۰ جزء قرآن‎کریم که در نیروی انتظامی نیز خدمت می‌کند، گفت: برای موفقیت در حفظ کارهایم را به قرآن پیوند زدم به گونه‌ای که حتی در کلانتری و بیسیم در دست کلام وحی را حفظ می‌کردم.

امروزه بسیاری از جوانان ایران زمین به برکت انقلاب اسلامی و فضای قرآنی حاکم بر کشور تمایل به حفظ قرآن پیدا کرده‌اند و حتی در بسیاری از سازمان‌ها و نهادهایی که وظایفشان ارتباطی با موضوعات فرهنگی ندارد نیز کسانی را می‌بینیم که سینه‌شان حافظ آیات وحی است.

نیروی انتظامی یکی از این سازمان‌ها است. چه بسیار افرادی که در حوزه امنیت فعالیت می‌کنند و امروز جزو حافظان قرآن کریم هستند و مسابقات حفظ قرآن ناجا نیز بهانه‌ای شده است تا افراد ترغیب به حفظ قرآن شوند. مرتضی فغانی جوان خراسان‌جنوبی یکی از این افراد است.

مرتضی فغانی، حافظ ۲۰ جزء قرآن که در نیروی‌انتظامی خراسان‌جنوبی خدمت می‌کند، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن ( ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: من در سال ۱۳۶۶ به دنیا آمدم و خانواده ای رشد کردم که اعضای خانواده پایبند به مسائل مذهبی بودند، پدرم روحانی هستند و به صورت طبیعی قرآن و موضوعات دینی در خانواده ما مطرح بود.

وی اظهار کرد: وقتی که جذب نیروی انتظامی شدم نیز شرایط محیطی به گونه‌ای بود که انسان تشویق به حفظ قرآن می‌شد و مسابقات حفظ قرآن نیروی‌انتظامی و تشویقی که از حافظان به عمل می‌آمد در انگیزه بخشیدن به افراد بسیار مؤثر بود.

این حافظ ۲۰ جزء قرآن کریم بیان کرد: برای موفقیت در حفظ کارهایم را به قرآن پیوند زدم به گونه‌ای که حتی در کلانتری و بیسیم در دست کلام وحی را حفظ می‌کردم.

بیسیم کلانتری در دستانم بود، وقتی قرآن حفظ می‌کردم

فغانی ادامه داد: من به صورت انفرادی قرآن حفظ می‌کردم و از سال ۹۲ و از حفظ یک جزء کارم را شروع کردم و الحمدالله تاکنون توانسته‌ام بیست جزء قرآن را حفظ کنم و تلاشم بر این است که باقیمانده قرآن را نیز حفظ کنم.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی برای افزایش حافظان قرآن در نیرو در جهت تشویق افراد بسیار مؤثر است و من نیز در حال حاضر در هر یگانی که خدمت می‌کنم کلاس آموزش قرآن نیز برگزار می‌کنم.

این جوان فعال قرآنی گفت: همه آیات قرآن کریم نور هستند و نمی‌توان گفت که کدام آیه قرآن بر انسان تأثیر مضاعفی گذاشته است ولی هر حافظ و یا قاری قرآنی با برخی از آیات انس و ارتباط عمیق‌تری برقرار می‌کنند.

فغانی ادامه داد: من نیز آیات ۱۶ و ۱۷ سوره آل عمران را که در حقیقت بیان ویژگی بندگان واقعی خداوند است را بسیار دوست دارم که در این آیات آمده است« الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا إِنَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ الصَّابِرِینَ وَالصَّادِقِینَ وَالْقَانِتِینَ وَالْمُنْفِقِینَ وَالْمُسْتَغْفِرِینَ بِالْأَسْحَارِ: همان کسانى که مى‌ گویند پروردگارا ما ایمان آوردیم پس گناهان ما را بر ما ببخش و ما را از عذاب آتش نگاه دار اینانند شکیبایان و راستگویان و فرمانبرداران و انفاق‏ کنندگان و آمرزش‏خواهان در سحرگاهان»

وی که در انتظار تولد اولین فرزندش است، یادآور شد: دوست دارم در تربیت فرزندم انس با قرآن کریم نقش اصلی و اساسی را ایفا کند چرا که قرآنی‌بودن و انس با کلام وحی انسان را از بسیاری از آسیب‌ها و خطرات ایمن می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =