شعار سال برخاسته از مطالبات دینی است

گروه معارف: امام‌جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه نام سال صرفاً یک شعار نیست بلکه مضمونی راهبردی و راهبری دارد، افزود: نباید نگاه به شعار سال منفعلانه باشد؛ چراکه این شعار برخاسته از مطالبات دینی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی تابعی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اظهار کرد: شعار سال که هرسال از سوی مقام معظم رهبری تعیین می‌شود، برخاسته از شناخت اشرافی مقام رهبری در حوزه‌های مختلف کشور است.

وی افزود: تعیین شعار سال از نیازهای کشور نشأت می‌گیرد و جزء مطالبات رهبری و توده جامعه است و بر اساس نیازهایی است که از نظرسنجی‌ها به دست می‌آید.

وی ادامه داد: شعار سال راهبردی است چراکه جزء خاستگاه اصلی نظام اسلامی بوده و جزء برنامه‌های سال قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: این شعار راهبری نیز هست چراکه مقام معظم رهبری نقش فرمان دهنده، دستوردهنده و هدایتگر مجموعه قوای سه‌گانه را برعهده‌ دارند.

تابعی بیان کرد: مقام رهبری با تعیین شعار سال، مجموعه قوای سه‌گانه را در راستای خدمت‌رسانی به مردم جهت‌دهی می‌کنند.

وی اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از این شعار و با تکیه‌ بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از همه ظرفیت‌های درون کشور استفاده و با دسیسه‌های بیرون نظام اسلامی مقابله کنیم.

امام‌جمعه موقت شهرستان بیرجند ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده جوانان تحصیل‌کرده، در آستانه ورود به بازار کار هستند و یا به سن کسب‌وکار رسیده‌اند، مسئولان نباید تنها نظاره‌گر بوده و باید شرایط و بستر کار را فراهم کنند.

تابعی یادآور شد: مسئولان جامعه و مردم باید در یک حرکت جهادی پرشتاب، برای عملیاتی شدن شعار سال تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 14 =