پنج طرح عمرانی، ورزشی و رفاهی شهرستان قاینات به بهره برداری رسید

بیرجند – ایرنا – بهره برداری از پنج طرح عمرانی ، ورزشی و رفاهی عصر روز شنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در شهرستان قاینات آغاز شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری قاینات، بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای عشایری کومیران از مجتمع آبرسانی آویچ – آفریز با اجرای خط انتقال و لوله گذاری ۱۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی آغاز شد.
همچنین بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی متصل به شبکه سراسری برق واقع در روستای کرشک با ظرفیت روزانه ۶۰۰ کیلو وات ساعت و سالانه ۱۸۰ مگاوات ساعت که با دریافت مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات از بانک سینا شعبه خراسان جنوبی توسط شرکت سرمایه گذار آریا سولار، ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان شهرستان قاینات به مساحت ۳۵۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و زمین چمن مصنوعی استادیوم شهید دکتر امین زاده در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آغاز شد.
کلنگ زنی پروژه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و زیربنای سه هزار و ۵۰۰ متر مربع با اشتغال زایی ۴۵ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰ نفر غیر مستقیم توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی قاین نیز انجام گرفت.
شهرستان قاینات با سه بخش مرکزی ، نیمبلوک و سده در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز آن در ۱۰۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.
* ۷۲۱۸ * ۶۰۵۴ * خبرنگار – محمد امین زرگر * انتشار دهنده – مریم پنجابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =