مرور آیه‌های وحدت برای حضوری گسترده

گروه سیاست و اقتصاد: وحدت جامعه اسلامی، مهم‌ترین اصل در تحقق اهداف اسلام و انقلاب است چرا که اگر این اصل، محقق نشود، جامعه اسلامی در عرصه بین‌المللی تضعیف خواهد شد پس باید با تمام قوا، برای حفظ وحدت تلاش کرد که یکی از جلوه‌های آن شرکت در انتخابات است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، وحدت، یک اصل است. اصلی که باید برای تحقق اهداف نظام اسلامی، به آن توجه کرد. مسلمانان بدون وحدت نمی‌توانند به اهدافی که برای جامعه اسلامی و قرآنی مدنظر است، برسند چرا که بدون وحدت و انسجام مسلمانان، جامعه اسلامی شکننده خواهد شد.

در تعالیم اسلامی، بارها بر حفظ وحدت جامعه اسلامی تأکید شده است و مسلمانان به حفظ وحدت، دعوت شده‌اند.

وحدت جامعه اسلامی، مهم‌ترین اصل در تحقق اهداف اسلام و انقلاب است چرا که اگر این اصل، محقق نشود، جامعه اسلامی در عرصه بین‌المللی تضعیف خواهد شد پس باید با تمام قوا، برای حفظ وحدت تلاش کرد.

دعوت قرآن به وحدت و یگانگی

حجت‌الاسلام سیدحسن سیدی مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا  اظهار کرد: قرآن‌کریم همه انسان‌ها را به وحدت و یگانگی و اتحاد، دعوت کرده است چرا که این اتحاد، مقوله‌ای است که برای پیشرفت و امنیت همه  جوامع مؤثر است.

سیدی افزود: خداوند در آیات ۱۰، ۱۱ و ۱۳ سوره حجرات، آیه ۹۲ سوره انبیاء و آیه ۲۲ سوره مجادله قرآن‌کریم، تأکید می‌کند که اگر رستگاری و پیروزی می‌خواهید همواره باید وحدت داشته باشید.

وی ادامه داد: اما نکته مهم این است که قرآن تأکید می‌کند، این وحدت باید بر اصول و ارزش‌های الهی و انسانی باشد چرا که اگر این وحدت در مسیر غیرالهی باشد، به سقوط  منجر خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند بیان کرد: امروزه رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران، همین وحدت کلمه و اتحاد بین همه اقوام است لذا یکی از خواسته‌های امام‌خمینی(ره ) و  مقام معظم رهبری، اتحاد بین تمامی اقوام  است.

سیدی یادآور شد: امروزه اگر بعد از ۳۸ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد،  شاهد امنیت و پیشرفت در نظام هستیم، این امر، مرهون وحدت و یکپارچگی ملت ایران است.

وحدت نظام اسلامی، از بزرگترین معروف‌ها است

حجت‌الاسلام علیجان دلدار امام‌جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: وحدت، از اصول اساسی دین است چرا که از جهات مختلف در دین به آن اشاره شده است و از بزرگترین معروف‌ها است.

دلدار، با اشاره به اینکه در نظام اسلامی به همراهی مردم و مسئولین تأکید شده، ادامه داد: یکی از عرصه‌های بروز وحدت نظام اسلامی، عرصه انتخابات است که باید مد نظر قرار گیرد.

تفرقه و اختلاف، باعث تضعیف جامعه اسلامی خواهد شد

حجت‌الاسلام محمدعلی تابعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اصل و اساس قرآن‌کریم، بر تأکید بر وحدت است واسلام و انبیاء(ص) و ائمه اطهار(ع)، مردم جامعه اسلامی را دعوت می‌کنند که از تفرقه بپرهیزید چرا که باعث تضعیف جامعه اسلامی خواهد شد.

وی ادامه داد: قرآن و انبیاء سفارش می‌کنند که اگر دچار تفرقه و اختلاف شدید، هم خود و هم جامعه و انقلاب را نابود می‌کنید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگر جامعه اسلامی در مسیر وحدت حرکت نکند، جامعه و انقلاب تضعیف خواهد شد.

تابعی ادامه داد: کشور ایران که بر مبنای قرآن و اسلام پایه‌ریزی شده است، باید در مسیر وحدت حرکت کند چرا که قرآن‌کریم بر وحدت جامعه اسلامی تأکید بسیار دارد.

وی یادآور شد: طبیعی است که اصل نظام ما، مبتنی بر یکپارچگی اقوام و جریان‌ها است بنابراین باید تلاش کنیم این وحدت را حفظ نماییم.

چه خوب است که با حفظ این اصل مهم نظام اسلامی، یعنی وحدت، به تحقق اهداف این نظام، کمک کنیم و جامعه اسلامی را در مسیری که خداوند و رسولان الهی از ما خواسته‌اند، پیش ببریم.

زهرا حمیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − سه =