مشارکت بیش از ۱۴ میلیارد ریالی نیکوکاران در پرداخت زکات

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال زکات مستحبی و واجب از محل محصولات کشاورزی و دامی از استان جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان‌جنوبی، سیدرضا حسینی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال زکات مستحبی و واجب از محل محصولات کشاورزی و دامی از استان جمع‌آوری‌شده است.

حسینی افزود: فرهنگ‌سازی و ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات، ارگان ها و مشارکت مردمی انجام شود.
وی بر نقش بی‌بدیل روحانیون در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات تاکید کرد و ادامه داد: روحانیون با آگاهی‌بخشی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان کرد: براساس قانون، ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری ‌شده باید صرف کمک به نیازمندان و فقرا و ۴۰ درصد صرف امور‌ عمرانی در روستاها شود.
حسینی مصادیق مصرف زکات مستحبی را نظیر مصارف هشت گانه زکات واجب بیان کرد و گفت: زکات مستحبی در خراسان جنوبی شامل محصولات زعفران، زرشک، عناب ، انگور، انارو… است.  
شایسته ذکر است؛ هم اکنون ۴۴۶ عامل زکات با دبیرخانه ستاد زکات استان همکاری می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =