شهردار آینده بیرجند باید “بومی” باشد/برخی خیابان‌ها‌ نور کافی ندارند

منتخب شورای پنجم شهر بیرجند گفت: شهردار باید ‌‌بومی باشد چون بومی بودن شهردار‌ می‌تواند در احساس مسئولیت و آشنایی با مسائل شهر مناسب باشد.

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به برنامه‌های عمران و آبادانی شهر بیرجند اظهار داشت: در شورای پنجم در زمینه کمک به عمران و آبادانی شهر بیرجند طرح‌هایی داریم که اجرایی خواهد شد.

وی افزود: اعتقاد من این است که در شورای گذشته طرح‌های کلانی وجود داشت که نیمه کاره ماند و به اتمام و اجرا نرسید.

مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای چهارم و منتخب شورای پنجم شهر بیرجند یکی از طرح‌های نیمه کاره را طرح بافت فرزان دانست و بیان کرد: در راستای این طرح با وجود نشست‌هایی که با پیمانکاران انجام شد اما باز هم اقدام موثری انجام نشد که باید در شورای پنجم بررسی شود.

اجرایی شدن انتقال صنوف مزاحم از برنامه‌های شورای پنجم

عبدالرزاق‌نژاد افزود: اجرایی نشدن انتقال صنوف مزاحم را یکی از برنامه‌هایی عنوان کرد که در شورای چهارم اجرایی نشده است و تنها مقدمات آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی از دیگر از اقداماتی که در شورای چهارم نیمه کاره باقی ماند ورودی‌های شهر بیرجند از سمت جاده زاهدان، مشهد و کرمان است.

عضو شورای شهر بیرجند با بیان اینکه ورودی هر شهر می‌تواند بیانگر فرهنگ و موقعیت آن شهر باشد خاطرنشان کرد: در این راستا اقداماتی انجام شد اما با  نقطه مطلوب فاصله دارد که باید در شورای جدید تصمیم گیری‌های بیشتری در این راستا صورت گیرد.

پیگیری مشکل ترافیک در خیابان طالقانی، سه راه اسدی و خیابان مدرس

مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای چهارم و منتخب شورای پنجم شهر بیرجند مشکل ترافیک در خیابان طالقانی، سه راه اسدی و خیابان مدرس را یکی دیگر از مشکلات شهر دانست و یادآور شد: ترافیک این خیابان‌ها مشکل جدی دارد و در این راستا در جلسات شورا گاهی مباحثی مطرح شده است اما راهکاری که منجر به خروجی شود نشده است و لازم است در شورای جدید بررسی شود.

عبدالرزاق‌نژاد به مشکلات موجود در پارک‌ها و خیابان‌های بیرجند اشاره کرد و اظهار داشت: حدود ۸۰ پارک در بیرجند وجود دارد و برخی از این پارک‌ها با مشکلات جدی اعم از نبود برق، نبود وسایل ورزشی و نداشتن مسئول منظم برای رسیدگی به پارک روبرو است که در این راستا با وجود تمام اقداماتی که انجام شده باز هم  به نظر می‌رسد باید اقدامات سریعتری انجام شود.

جاده سلامت تا خیابان مهرشهر امتداد یابد

وی یکی دیگر از برنامه‌هایی که نیاز است در شورای پنجم دنبال شود را امتداد جاده سلامت دانست و افزود: مسیر این جاده از انتهای خیابان غفاری به سمت بلوار پیامبر اعظم است و تا انتهای معصومیه کشیده شده است و قرار است تا خیابان مهرشهر امتداد یابد بنابراین باید در شورای جدید دنبال شود.

مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای چهارم و منتخب شورای پنجم شهر بیرجند گفت: در شورای قبلی مقرر شد از سمت خیابان پاسداران تا خیابان صیاد شیرازی برای حل مشکل ترافیک پل هوایی کشیده شود و همچنین پلی از سمت ۳ راه اسدی به سمت پل فرزان نیز کشیده شود که پیشنهاد آن مطرح و طرح مطالعاتی به شهرداری ابلاغ شده است که باید در شورای پنجم اجرا شود.

عبدالرزاق‌نژاد به ویژگی‌های یک شهردار خوب اشاره کرد و بیان کرد: یک شهردار خوب باید تعهد لازم و احساس دین به مردم را داشته باشد و به فکر خدمت به مردم باشد همچنین باید نسبت به مسائل شهری دغدغه داشته باشد و برای این کارها  وقت بگذارد و احساس مسئولیت کند.

شهردار علاوه بر متخصص بودن باید بومی باشد

وی با بیان اینکه شهردار خوب باید به فکر درست کردن موقعیت شهری در چارچوب وظایف تعریف شده باشد افزود: باید به امور شهری اطلاع داشته و تخصص او در این حوزه باشد و تجربیات خوبی داشته باشد و قبلا در امور شهری فعالیت کرده باشد.

مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای چهارم و منتخب شورای پنجم شهر بیرجند با بیان اینکه شهردار باید در کنار این ویژگی‌ها بومی باشد چون بومی بودن شهردار‌ می‌تواند در احساس مسئولیت و آشنایی با مسائل شهر مناسب باشد گفت: در حال حاضر در اذهان ما گزینه‌هایی وجود دارد که پس از برگزاری اولین شورای جدید ابعاد مختلف یک شهردار بررسی و  این گزینه مطرح می‌شود.

عبدالرزاق‌نژاد به برنامه‌های فرهنگی شورای پنجم اشاره کرد و اظهار داشت: در مسائل فرهنگی و اجتماعی که جزو مسائل مهم شورای شهر است باید حواسمان به حاشیه شهرها باشد و برای اطراف شهر طرح و برنامه داشته باشیم چون افرادی به صورت غیرقانونی و فرار از مشکلات روستا به اطراف شهر آمده و سکنی می‌کنند که ممکن است نمای شهر به هم بریزد در این راستا باید این امر نیز در شورای جدید بررسی شود.

مشکل کودکان کار و متکدیان سطح شهر پیگیری شود

وی با بیان اینکه به زنان سرپرست خانوار و زنانی که مشکلات مالی دارند باید کمک شود تصریح کرد: کودکان کار و متکدیان سطح شهر نیز معضلاتی هستند که می‌توانند زمینه ورود برخی مشکلات باشند و همچنین برخی بی‌بند و باری‌ها که در خور شهر بیرجند نیست نیز جزو دغدغه‌های همه ما است که باید در این زمینه نیز برنامه‌ریزی شود تا شاهد گسترش معضلات نباشیم.

مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای چهارم با اشاره به برنامه‌های حمل و نقل یادآور شد: مردم در خصوص حمل و نقل تقاضا دارند در همه نقاط شهر وسایل حمل و نقل وجود داشته باشد و سعی ما بر این است این امر نیز اجرایی شود.

برخی از خیابان‌های بیرجند از نور کافی برخوردار نیست

عبدالرزاق‌نژاد تقاضای دیگر مردم در بحث حمل و نقل را تسریع در حمل و نقل شهری دانست و افزود: برخی مواقع به دلیل کمبود وسایل حمل و نقل ممکن است مردم  زمان طولانی‌تری را برای آمدن اتوبوس منتظر شوند که این فاصله باید به حداقل برسد و استفاده از اتوبوس‌های تمیز و رانندگان با روابط عمومی  بالا نیز یکی از انتظارات مردم است که در دستور کار است.

وی با اشاره به برنامه‌های عمرانی خاطرنشان  کرد: همیشه به دنبال این هستیم که شهری تمیز داشته باشیم و میدان‌های شهر با داشتن آب و سرسبزی  باعث نشاط مردم شوند بنابراین توسعه این امر در دستور کار است.

منتخب شورای پنجم شهر بیرجند، نداشتن نور کافی در برخی از خیابان‌های بیرجند را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و گفت: در این راستا باید خیابان‌های اصلی از نور کافی برخوردار شود که این امر در زمینه زیباسازی شهر بسیار موثر است.

دیدگاهی در “شهردار آینده بیرجند باید “بومی” باشد/برخی خیابان‌ها‌ نور کافی ندارند

  1. عبدالرزاق نژاد این که کلی گویی است و سر مردم را کلاه گذاشتن از انحه تاکنون در شورای جهارم انجام دادید قدری بگویید این رسم اصولگرایان است این گونه رفتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 13 =