آیین نخستین شب قدر در ۷۲۱باب مسجد محوری خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند- ایرنا- آیین معنوی نخستین شب قدر به مناسبت ضربت خوردن حضرت علی (ع) نخستین امام شیعیان در ۱۹ ماه رمضان سال ۴۰ هجری قمری، سه شنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم در ۷۲۱ باب مسجد محوری شهرها و روستاهای خراسان جنوبی برگزار شد.

در این مراسم که تا پاسی از شب با حضور اقشار مختلف مردم خصوصا نوجوانان و جوانان ادامه داشت، آیین های ویژه این شب از جمله قرائت کلام وحی، قرآن به سرکردن، دعای جوشن کبیر و سخنرانی همراه بود، مردم با خدای خویش راز و نیاز کردند.
فضلا و خطبا نیز در مورد اهمیت شب های قدر( ۱۹، ۲۱ و ۲۳ماه رمضان)، نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی و ضرورت آشنایی هرچه بیشتر مردم با معارف و احکام اسلامی برای رفع چالش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و نیز تقویت روح و جسم سخنانی بیان کردند.
پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی برای رفاه حال مردم سوگوار مرکز استان
محدودیت های ترافیکی را از ساعت ۲۱ تا پایان مراسم در خیابان های منتهی به مصلی المهدی(عج)، مسجد امام جعفر صادق(ع)، هیات محبان الزهرا(س)و حسینیه جماران به اجرا گذاشت.
همچنین مراسم معنوی نخستین شب قدر سه شنبه شب در تعدادی از مسجد ها، حسینیه های بیرجند از جمله آستان امامزادگان شهدای باقریه (ع) بیرجند با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم این شهر برگزار شد.
گزارش خبرنگاران ایرنا از خوسف، سربیشه، نهبندان، درمیان، زیرکوه،قاینات، بشرویه، سرایان، فردوس و طبس حاکی است آیین ویژه نخستین شب قدر با حضور مردم این شهرستان ها در مسجدها ، حسینیه ها و بقاع متبرکه این مناطق برگزار شد.
همچنین هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه این هفته اعلام کرد، زمان شروع به کار کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسه های دولتی، روزهای ۱۹ و۲۳ ماه مبارک رمضان با ۲ساعت تاخیر آغاز می‌شود.
هیات دولت اعلام کرد، با توجه به فرا رسیدن شب‌ های قدر و سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع)به‌ منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل معنوی شب ‌های قدر و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره ‌مندی از برکات بسیار این شب‌ها، زمان شروع کار اداره های دولتی، چهارشنبه ۲۴ خرداد و یکشنبه ۲۸ خرداد با ۲ ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای این ماه خواهد بود.
۲۰۴۷*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 7 =