بصیرت و درک فرهنگی تنها چیزی که دشمن را مایوس می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز دشمنان شما طمع کرده اند و تنها چیزی که سبب قطع طمع دشمن می شود بصیرت و درک فرهنگی است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در خطبه‌های نمازعید سعید فطر شهرستان بیرجند، اظهار داشت: کلمه عید ارکان و نیت های مختلف و گوناگون دارد به طوری که این کلمه در عرف به معنا جشن است اما در محتوای آنچه که به عنوان عید مهم تر است با این تعاریف متفاوت است.

وی افزود: در عید به واژه‌هایی که در مکتب اسلام به کار می رود دقت کنید این واژه ها و اعیاد مانند گنجهای پنهانی هستند که اگر آن را بدانیم خیلی از مسائل برای ما حل می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: عید در مکتب اسلام به معنای برگشت انسان به اول و نوشدن است و با هر خوشحالی و نشاط فرق می کند.

عبادی بیان کرد: عید در مکتب اسلام به معنی توفیقی حاصل می شود که انسان رجوع به ذات نخستین خود کند و به ابتدا برگردد.

وی افزود: انسان چه از نظر جسمی و چه روحی با افراط و تفریط خود، با بی‌دقتی و بی نظمی خود را به بدبختی می اندازد و این عوامل مانند رسوبات جسمی و روحی بر تفکر و عقیده او اثر سوء می گذارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد:گناه‌ها، انحراف‌ها ، بد دلی‌ها و شرایط انسان را از اصل خود دور می کند و در شرایطی قرار می گیرد که در برابر حیوانات نیز احساس خجالت از خود پیدا می کند.

عبادی بیان کرد: خداوند می فرماید: برای اینکه انسان به اصل خود بر گردد و رسوبات بدنی، جسمی و روحی از او پاک شود عید را در مکتب اسلام قرارداده است.

وی افزود: یکی از اعیاد در دین اسلام ماه مبارک رمضان است به گونه‌ای که انسان به صورت ویژه با عبادت و عمل به دستورات الهی می کوشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اعیاد در دین اسلام با عیدها مانند عید نوروز یا در جهان غرب عید کریسمس فرق دارد زیرا آن اعیاد تنها جنبه مجازی دارند و اما آنچه که در دین اسلام در به این اعیاد تعبیر شده است حقیقتی است که انسان با آن مواجه است.

عبادی بیان کرد: همچنین با اتمام ماه مبارک رمضان و برگزاری نماز عید سعید فطر پس از آن صله رحم و دیدار دوستان، بهترین فرصت برای دیدن اهل ایمان است.

وی افزود: همانگونه که خداوند فرزند را به پدر و مادر پس از ورود به این دنیا اعطا می کند تا از او نگهداری و مواظب کنند در تشریح خداوند انسان را دست کسی گذاشته است که از پدر و مادر بهتر است و آنها کسانی جزء انبیاء و منتخبان نزد پروردگار نیستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: پروردگار هیچگاه انسان را دست ستمگران نداده است بلکه وی را در دست منتخبان و فرستادگان که آزمایش شده اند و ولی‌امر خود، قرار می دهد.

عبادی بیان کرد: خداوند انسان ها را تحویل ابراهیم‌های زمان خود قرار می دهد و می فرماید: مسئولیت شما را به ستمگران نمی دهم بلکه بندگان خود رابه اهل امین می دهم همانگونه که جامعه بشری را به پیغمبران خود می سپارم.

وی افزود: خداوند شما انسان ها را به افراد والای مانند امیرالمومنین، حضرت مهدی (عج)  یا به کسانی که مورد اعتماد ائمه معصومین، فقه ها عادل سپرده است اما بعد از آن هر بلای که بند به سر خود در می آورد به دلیل این است که حکم الهی را رعایت نکرد و در آن گیر می کند که خود انسان مقصر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز مردم فرمایشات دیروز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و امروز مقام معظم رهبری آیا نمی شنود و یا هواسمان هست چه معنای این سخنان دارد اگر می شنویم هیچ وقت بیگانه در ما طمع نمی کرد.

عبادی بیان کرد: دشمن زمانی در ما طمع می کند که هواسمان جمع نیست به گونه‌ای که مقام معظم رهبری ۲۰ سال گذشته مسئله تهاجم فرهنگی را در آن زمان مطرح کردند به گونه ای که تا ۶ سال بعد از آن هنوز هیچ رهبری در جهان در این زمینه حتی کلمه سخن نگفته بودند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بعد از آن بحث شبخون فرهنگی سپس قارت فرهنگی را مطرح کردند اما نفهمیدم  و همچنین بعد ناتو فرهنگی مطرح کردند و اگر این مسائل را می فهمیدیم  و توجه می کردیم دشمن عقب گرد می کرد نه بعد از ۲۰ سال هشدار و تذکرات مقام معظم رهبری در مورد مسائل فرهنگی، امروز سند ۲۰۳۰ صادر می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: با صدور این سند سرنوشت فرهنگی ما را دشمن صادر کرد.

عبادی بیان کرد: فرهنگ در جامعه، بنیان، سیاست و مسائل گوناگون وجود دارد و زمانی که فرهنگ فاسد شود سیاست، جامعه و از همه مهمتر خود فرهنگ فاسد می شود.

وی افزود: امروز دشمنان شما طمع کرده اند و تنها چیزی که سبب قطع طمع دشمن می شود بصیرت و درک فرهنگی است.

وی تصریح کرد: اگر دشمن را مایوس نکنیم در ما طمع می کند و این می شود که می بینیم راکتور اراک ما را بتن می ریزد و به هیچ عهد خود عمل نمی کند و هنوز می گوید توان موشکی خود را باید جمع کنید و بعد از آن نیز بیان می دارد همه گزینه ها درمورد ایران روی میز دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تنها چیزی که دشمن را مایوس می کند بصیرت بریک محور است.

وی افزود: قانون اساسی و مکتب اهل بیت مکتب عدالت است و اگر پیاده شود هیچ کاری از دشمنان ما ساخته نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: آنچه که امروز در دنیا از ظهور حضرت مهدی (عج) مطرح است انگیزه عدالت خواهی است و هرکس این انگیزه را ندارد نزد حضرت جای ندارد اما داشتن این انگیزه نیز جاذبه ها گوناگونی را در پی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =