زیارت امام رضا(ع) همراه با شناخت و معرفت باشد

بیرجند- امام جمعه سابق شهرستان بیرجند با تاکید بر اینکه زیارت امام رضا(ع) باید همراه با شناخت و معرفت باشد، گفت: زیارت همراه با معرفت انسان را به اهداف والا می رساند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی دوشنبه شب در مراسم آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی شعر جوانه های امام رضا(ع)، اظهار کرد: خوشبختانه مردم فهیم کشور حق عشق به اهل بیت (ع) و امام مهربانی ها را به خوبی ادا کرده اند.

وی با اشاره به عشق و ارادت مردم به امام هشتم شیعیان، افزود: امام رضا (ع) که الگوی همه ما است دوست داشتن زمین، گیاهان و حیوانات را به ما آموخته است لذا باید به تمامی نعمت های خداوند عشق بورزیم.

امام جمعه سابق شهرستان بیرجند با بیان اینکه هدف از این جشنواره ارتباط با نونهالان و جوانه ها بوده است، گفت: کودکان ما موحد و آزاده به دنیا می آیند اما متاسفانه ما آن ها را مشرک و برده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه زیارت همراه با معرفت انسان را به اهداف والایی می رساند، عنوان کرد: آستان قدس رضوی با نگاه علمی و توجه به ۱۷ صفحه طب اسلامی در بحار الانوار از امام رضا (ع) می تواند بالاترین دانشگاه را برای زائران داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه زائران با درک مفاهیم طب اسلامی در بحار الانوار می توانند به بالاترین حقایق علمی برسند، اظهار داشت: توحید به معنای وحدت رسیدن و متحد شدن جان ها است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در جامعه امروز خود را گم کرده ایم و پراکنده شده ایم، گفت: اگر می خواهیم به وحدت در جامعه برسیم باید تکثر را بپذیریم.

امام جمعه سابق شهرستان بیرجند با بیان اینکه خداوند انسان ها را متفاوت آفریده است، افزود: نباید آدم ها را به صورت قالبی بخواهیم بلکه باید به جایی برسیم که انسان های متفاوت به یک وحدت کلی برسند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه از خودنمایی ها سرچشمه می گیرد، عنوان کرد: ایثار کردن و بخشیدن به معنای انسانیت است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه مهم ترین درد جامعه امروز نداشتن آزادگی است، اظهار داشت: مومن واقعی باید همچون آب حیات پاک و شفاف باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 2 =