۹۵ درصد از افراد زیر ۵۰ سال در خراسان جنوبی با سواد هستند

بیرجند- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۹۵.۹ درصد از افراد زیر ۵۰ سال در خراسان جنوبی با سواد هستند.

فرشید جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: برابر سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۹۵.۹ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال مردم خراسان جنوبی باسواد هستند که بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ باسوادی خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری است، بیان کرد: صعود استان در توسعه فعالیت های سوادآموزی به رتبه هفتم کشوری نشان از توجه همه آحاد جامعه و دستگاه های اجرایی دارد.

جعفری ادامه داد: مردم فرهنگ مدار خراسان جنوبی به خوبی به این نتیجه رسیده اند که  باسوادی یکی از شاخص های زیربنایی توسعه استان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر این استان در مسیر توسعه سواد، جرء برترین های کشور است.

وی با بیان اینکه فعالیت های سوادآموزی در سه دوره به مردم ارائه می شود، گفت: دوره سوادآموزی به عنوان اولین گام و شروع در کلاس های سوادآموزی است که طی مدت شش ماه به بی سواد ارائه می شود.

جعفری با بیان اینکه دوره تحکیم بین سوادآموزی و انتقال است، گفت: داوطلبان این دوره طی سه ماه آموزش های لازم را فرا می گیرند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: انتقال، آخرین دوره سوادآموزی بوده که داوطلبان دوره هشت ماهه آموزشی را فرا می گیرند.

وی بیان کرد: در دوره انتقال علاوه بر کتب درسی رسمی، سه عنوان کتاب کمک آموزشی در اختیار سوادآموزان قرار می گیرد تا فرد را به حدی توانمند کند که بتواند در دوره متوسطه اول ادامه تحصیل دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 4 =