خلق مزیت برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان مورد توجه واقع شود

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: خلق مزیت برای جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذار خارجی یک ضرورت است که باید مدیران دستگاه های اجرایی حوزه اقتصادی این مهم را به طور جدی دنبال کنند.

محمد مهدی مروج الشریعه سه شنبه شب در جلسته ستاد سرمایه گذاری استان افزود: باید مسیر جذب سرمایه گذاری خارجی در استان تسهیل شود تا با همکاری بخش خصوصی فضا برای سرمایه گذاری در استان فراهم شود.
وی گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت های و پتانسیل های زیادی از جمله در حوزه انرژی های نو، کشاورزی، معدن و غیره است.
وی ادامه داد: اگر قرار است تلفیق مناسبی بین توان های داخلی و استفاده از توان های خارجی داشته باشیم اصول آن اقتصاد مقاومتی است، از توان شرکت های دانش بنیان باید استفاده کرد.

** انسجام اطلاعاتی، نظم کاری لزوم جذب سرمایه گذار
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا مروج الشریعه اظهار کرد: انسجام بهتر اطلاعاتی، نظم کاری و پیگیری از جمله راه های موفق در جذب سرمایه گذار است.
وی یادآور شد: برای رشد و توسعه اقتصادی استان باید سرمایه گذاری های داخلی و خارجی بیشتری انجام شود و این مهم با پیگیری ها مکرر و مستدام توسط مسئولان و فعالان بخش خصوصی قابل دسترسی است.
وی از متولیان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خواست تا دستگاه های اجرایی نمایندگان ثابت خود را به این مرکز معرفی کنند و با راه اندازی سفرهای مختلف و متعدد پتانسیل یابی کرده و برای جذب سرمایه گذار تلاش کنند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: کار سرمایه گذاری مستمر و مستدام است مرکز سرمایه گذاری استان باید برای ارایه پروژه های مورد نیاز تلاش کرده و از فرصت های موجود نهایت استفاده را ببرد.

** بحث کمبود آب در خراسان جنوبی جدی است
مروج الشریعه با بیان اینکه کمبود آب یکی از مشکلات عمده سرمایه گذاری در استان معرفی شده است، گفت: انتقال آب باید با روش های مختلف در استان تامین شود.
وی عنوان کرد: بحث کمبود آب در خراسان جنوبی جدی است اما برای نسل های آینده باید فکری شود، نسبت به استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، بدون شک این استان در اولویت انتقال آب از دریای عمان قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
۷۵۵۷* ۶۰۵۴* خبرنگار – رقیه محمدی * انتشاردهنده – مریم پنجابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =