زلزله نهبندان خسارت نداشت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: زلزله ۳.۸ ریشتری امروز (پنجشنبه) در شهرستان نهبندان تاکنون خسارتی نداشته است.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بررسی های به عمل آمده و ارتباط با فرماندار نهبندان تاکنون هیچگونه خسارت جانی یا مالی گزارش نشده است اما نیروهای امدادی در حالت آماده باش کامل قرار دارند.
وی گفت: قبل از این زلزله، زمین لرزه ای با مقیاس کمتر (۲،۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین) در این منطقه روی داد و شماری از مردم در مکان های عمومی حضور یافتند.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری ساعت هفت و ۵۳ دقیقه و ۵۹ ثانیه امروز (پنجشنبه) زمین لرزه به بزرگی ۳،۸ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین ثبت شد.
این زمین لرزه در مختصات طول شرقی ۵۹.۹۲ و عرض شمالی ۳۱.۶۱ روی داد و شدت آن باعث لرزش ساختمان ها شد.
مرکز این زلزله در ۱۳ کیلومتری نهبندان اعلام شد.
بیرجند با ۱۵۳ و زاهدان با ۲۵۲ کیلومتر نزدیکترین مراکز استان به این منطقه هستند.
خراسان جنوبی از استان های حادثه خیز کشور است و از ۳۴ حادثه طبیعی که در ایران وجود دارد، ۲۶ مورد از مهمترین آنها در این استان روی داده یا احتمال وقوع آن وجود دارد.
بنابر آمار موجود هر ۱۲ سال بطور میانگین یک زلزله بالای ۶ ریشتر در خراسان جنوبی ثبت شده است که از جمله آنها می توان زلزله های طبس، فردوس، بیرجند و زیرکوه را عنوان کرد.
*۳۲۱۵*۳۰۲۸*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 18 =