تجربه تلاوت بزرگ‌ترین سوره قرآن در بلندترین شب سال

گروه معارف: مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند گفت: خوب است که در شب طولانی یلدا، در کنار خانواده، بزرگ‌ترین سوره قرآن کریم، سوره بقره تلاوت شود تا آرامش معنوی در کنار شادی برای افراد مهیا شود.

لیلا پرویزی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: شب یلدا طولانی‌ترین شب سال است که طبق سنت‌های کهن ایرانیان، آن‌ها در کنار بزرگترها  به خواندن حافظ، شاهنامه و داستان می‌پردازند.

وی افزود: در این شب کوچکترها با قرار گرفتن در کنار بزرگترها از آنان عبرت و پند فرامی‌گیرند و به صله رحم که مود تاکید اسلام است، می‌پردازند.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند بیان کرد: خوب است که در این شب طولانی،  در کنار خانواده، بزرگ‌ترین سوره قرآن کریم، سوره بقره تلاوت شود تا آرامش معنوی در کنار شادی برای افراد مهیا شود.

پرویزی ادامه داد: می‌شود ختم بزرگ‌ترین سوره قرآن کریم، برنامه همیشگی خانواده‌ها و در صدر برنامه‌های شب یلدا قرار گیرد.وی بیان کرد: زمانی که تمام خانواده به تلاوت قرآن مشغول شوند، کودکان نیز به یادگیری و تلاوت قرآن علاقه‌مند خواهند شد.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند یادآور شد: شب یلدا امسال با شب جمعه مقارن است و چه خوب است که در این شب، در کنار تلاوت سوره بقره، برای سلامتی و تعجیل‌ در فرج حضرت ولی عصر(عج) نیز دعا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یک =