برگزاری نمایشگاهی با عطر قرآن در بیرجند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مربی فعالیت‌های پرورشی و قرآنی دارالقرآن صاحب‌الزمان(عج) بیرجند گفت: به مناسبت هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز، اولین نمایشگاه قرآن کریم در بیرجند در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام ایمان حسنی، مربی فعالیت‌های پرورشی و قرآنی دارالقرآن صاحب‌الزمان(عج) بیرجند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اولین نمایشگاه قرآن کریم با همکاری آموزش و پرورش بیرجند در دارالقرآن صاحب‌الزمان(عج) دایر است.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه قرآنی، آشنایی دانش‌آموزان با میوه‌ها و حیوانات قرآنی، آشنایی دارالقرآن برای دانش‌آموزان و مانوس شدن بیشتر دانش‌آموزان با قرآن است.

مربی فعالیت‌های پرورشی و قرآنی دارالقرآن صاحب‌الزمان(عج) بیرجند با بیان اینکه این نمایشگاه شامل چند بخش است، تصریح کرد: در غرفه‌ای از این نمایشگاه، حیوانات، حشرات، چهارپایان و پرندگانی که در قرآن کریم از آن‌ها نام برده شده است، به همراه تصویر، سوره و آیه مورد نظر به نمایش درآمده است.

حسنی بیان کرد: در غرفه‌ای دیگر، میوه‌هایی که در قرآن از آنان یاد شده است با تصویر و آیه مربوطه برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان نشان داده شده است.

وی با بیان اینکه در این غرفه دانش‌آموزان با خواص میوه‌ها آشنا می‌شوند، تصریح کرد: در غرفه‌ای دیگر، خوراکی‌های قرآنی و غذاهای قرآنی مانند زنجبیل، عسل، ماهی، عدس، سبزی، سیر و سیب برای آشنایی دانش‌آموزان با غذاهای سالم به نمایش درآمده است.

مربی فعالیت‌های پرورشی و قرآنی دارالقرآن صاحب‌الزمان(عج) بیرجند با بیان اینکه همچنین غرفه غذای سالم و غرفه عفاف و حجاب از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه است، اظهار کرد: همچنین در این نمایشگاه قرآنی، غرفه رنگ‌آمیزی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و غرفه نقاشی قرآنی برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه برپا است.

حسنی با بیان اینکه در این نمایشگاه، مسابقه جدول قرآنی نیز برای دانش‌آموزان طراحی شده است، افزود: در پایان این نمایشگاه، به بهترین رنگ‌آمیزی، نقاشی و پاسخگویی به جدول، چهار قلم قرآنی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این نمایشگاه، فروش محصولات فرهنگی و قرآنی از ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف بود، بیان کرد: استقبال بی‌نظیری از این نمایشگاه شد.

مربی فعالیت‌های پرورشی و قرآنی دارالقرآن صاحب‌الزمان(عج) بیرجند اظهار کرد: در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه جشن مذهبی و قرآنی برای دانش‌آموزان برگزار شد

حسنی با بیان اینکه دارالقرآن بیرجند در تمام طول سال فعال است، یادآور شد: از افراد می‌خواهیم تا با شرکت در کلاس‌های دارالقرآن  صاحب‌الزمان(عج) بیرجند با قرآن بیشتر آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =