کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری با همکاری سمن‌ها محقق می‌شود

بیرجند- رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: نکته مهم در راستای کاهش وقوع جرم استفاده از ظرفیت سمن‌ها است چرا که منجر به بهداشت قضائی و کاهش ورودی پرونده به دادگستری می‌شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا سیفی، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی ظهر شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم برنامه‌های بسیار خوبی در قوه قضائیه  متناسب با وضعیت هر استان تدوین شده است.

وی اظهار کرد: البته برای موفقیت در اجرای این برنامه‌ها باید آن را باور داشت و در کنار باور داشتن عزم و اراده جدی نیز در اجرای آن وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: یک نکته مهم در راستای کاهش وقوع جرم این است که علاوه بر استفاده از فرصت‌های سازمانی از ظرفیت سمن‌ها و مردم نیز استفاده کنیم.

سیفی ادامه داد: بی‌شک استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کاهش وقوع جرم علاوه بر گره‌گشایی از مشکلات جامعه، بهداشت قضائی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری را نیز به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم در حوزه پیشگیری از وقوع جرم موفق باشیم باید هم‌افزایی و وفاق بین همه  دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با این امر وجود داشته باشد.

عصمت محمودی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی در این جلسه با اشاره به اینکه ۳۶۹ سمن در خراسان‌جنوبی وجود دارد، گفت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم این سمن‌ها ورود پیدا کرده‌اند.

وی اظهار کرد: استانداری خراسان‌جنوبی با همکاری جهاد دانشگاهی استان برای کاهش خودکشی زنان وارد عمل شده است که امیدواریم مؤثر واقع گردد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۷۲ سمن در حوزه فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: همچنین اداره کل بهزیستی با همکاری دادگستری و سایر نهادها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 5 =