بیش از ۱۵ تن تخم مرغ در خراسان جنوبی تامین شد/ مردم نگران نباشند

بیرجند – ایرنا – رئیس اداره تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۵ تن تخم مرغ در استان تامین شده است و مردم به اندازه خرید کنند چرا که هیچ جای نگرانی بابت نبود و کمبود تخم مرغ وجود ندارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا محمدعلی بیجاری روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در حال حاضر ۲۵ تن تخم مرغ روزانه در استان خراسان جنوبی تولید می شود این در حالیست که مصرف استان ۱۱ تا ۱۲ تن است و مازاد تولید تخم مرغ به استان های همجوار ارسال می شود.
وی گفت: قیمت تخم مرغ طبق مصوبه کمیسیون تنظیم بازار استان به ازای هر کیلوگرم چهار هزار و ۵۶۰ تومان و برای مصرف کننده پنج هزار و ۲۰۰ تومان ابلاغ شد که ۱۴ درصد سود خرده فروشی می شود.
وی درباره گرانی اخیر تخم مرغ اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان های دیگر، تمام گله های تخم گذار از رده خارج شدند.
رئیس اداره تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تنظیم بازار با تامین بازار ۲ موضوع متفاوت هستند بدین صورت که بخش خصوصی به صورت فعال در استان و کشور وجود دارد و با نیازسنجی بازار محصولات را وارد بازار می کند.
وی ادامه داد: در مقاطعی بنا به دلایلی دولت ورود می کند تا التهاب بازار را از بین ببرد که در همین راستا سه طرح تنظیم بازار در طول سال از جمله نوروز، رمضان و محرم و صفر اجرا می شود.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا بیجاری کالاهای اساسی و ثابت طرح تنظیم بازار را شامل گوشت قرمز و مرغ منجد، شکر و برنج دانست و اظهار کرد: شاخص جمعیتی شهرستان ها مبنای توزیع اقلام تنظیم بازار در شهرستان هاست.
وی با اشاره به توزیع میوه در طرح تنظیم بازار نوروزی گفت: علاوه بر سه قلم کالای ثابت طرح تنظیم بازار، هر سال سیب و پرتقال نیز در طرح تنظیم بازار وجود دارد که بهترین سیب و پرتقال در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه شب یلدای امسال انار وارداتی به استان داشتیم یادآور شد: امسال متاسفانه ۷۰ تا ۸۰ درصد درخت های انارهای فردوس به علت آفت کرم چوبدار قطع و این عامل سبب شد انار مورد نیاز استان را وارد کنیم.
این مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به موضوع گرانی شیر در استان اظهار کرد: از آنجا که دستمزد کارگران و هزینه جاری کارخانجات افزایش یافته است، ستاد تنظیم بازار کشور تصمیم به افزایش قیمت شیر گرفت.
وی گفت: قیمت خرید شیر از دامدارها تا سقف یکهزار و ۴۴۰ تومان مجاز است که از اردیبهشت ماه امسال تا یکهزار و ۳۰۰ تومان خریداری می شد.
وی ادامه داد: امسال ۸۰ درصد شیر تولیدی از استان خارج شد و اگر افزایش نمی داشت منجر به بیکاری کارگران دامداری ها می شد.
بیجاری گفت: براساس این تحلیل ها به نتیجه رسیدیم که معادل میانگین استان های همجوار تولیدات استان هم افزایش بدهند.
وی با بیان اینکه قیمت نهاده های دامی هم افزایش یافته است بیان کرد: هر سال در تابستان قیمت تخم مرغ کاهش و زمستان افزایش می یابد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
۷۵۵۷*۳۰۲۸
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 15 =