مشکلات مناطق محروم با نشستن در اتاق رفع نمی شود

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: رفع مشکلات مناطق محروم با نشستن در اتاق ممکن نمی شود بلکه باید با حفظ شان مردم از اتلاف وقت جلوگیری کرده و اقدام جهادی انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز یکشنبه در نشست هم افزایی و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی در ۶ دهستان حوزه فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی افزود: دستگاه های اجرایی که می توانند در پیشبرد برنامه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی مشارکت کنند به صورت میدانی وارد عمل شوند.
وی گفت: مدیران فقط در انتظار اعتبارات نباشند و از ظرفیت های موجود و امکانات مردم با حداکثر تلاش در رفع مشکلات، استفاده شود.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: باید در کنار اعتبارات دولتی، همفکری، حضور در منطقه و تصمیم میدانی باشد تا برنامه ها اثرگذارتر شود.
وی نوع نگاه قرارگاه پیشرفت و آبادانی را ستودنی دانست و گفت: ایجاد همدلی، آموزش، توانمندسازی مردم و اشتغال پایدار از نکات ارزشمندی است که در برنامه های این قرارگاه دنبال می شود.
علوی مقدم با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید به مردم سپرده شود ادامه داد: اینکه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی کار از پایین به بالا است یک ارزش محسوب می شود و اتکا به نیروها و پتانسیل های بومی نیز مزیت دیگر برنامه های این قرارگاه است.
وی گفت: اگر در تدوین کارگروه چندگانه قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان های استان برنامه مدونی دنبال شود راه برای حرکت ها اندیشه مندانه باز خواهد شد.
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: کشور در تقسیم مناطق روستایی و شهری به عدد ۱۲ درصد رسیده که یک فاجعه است و باید در استان حداقل این عدد در حد تعادل حفظ شود.
وی تنها راه نجات مردم و مقابله با دشمنان را اتحاد و کار تیمی دانست و بیان کرد: لازم است در این مسیر از همه ظرفیت ها استفاده کنیم تا کار جهادی تبدیل به فرهنگ شود.
علوی مقدم به نتایج مثبت از اقدامات مشترک بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و گفت: کار مشارکتی را باید تمرین کنیم تا مردم از برکت آن استفاده کنند و عقب افتادگی ها نیز با عزم جدی جبران شود.
وی با تاکید بر اینکه فقط برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و رضایت واقعی باید تلاش کرد افزود: حرکت های جهادی باعث می شود مردم در رفع نیاز دخالت داشته باشند و کمبودها را از نزدیک لمس کنند.
وی اظهار داشت: هر جا که واقعیت ها به مردم گفته شده آنها نیز همراهی لازم را داشته اند همانطور که نمونه این همراهی را در انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم ها مشاهده کردیم.
تاکید بر همکاری بیشتر دهیاری ها با بسیج، ارایه پیشنهادات مکتوب دستگاه های اجرایی در خصوص هم افزایی طی ۱۵ روز آینده و برگزاری نشست های مشورتی و اتاق فکر با حضور مردم از جمله مصوبات این نشست بود.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف متمرکز شدن اقدامات عمرانی در نقاط محروم، قرارگاه پیشرفت و آبادانی را در کشور ایجاد کرد.
براساس اعتبار موردنیاز و گستردگی کار قرار شد برای انجام بهتر کارها سطح دهستان در نظر گرفته شود که در این راستا آبادانی یکهزار نقطه محروم کشور در دستور کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی قرار دارد.
۶ دهستان استان خراسان جنوبی سال گذشته در طرح آبادانی قرار گرفته است که باید در مدت هشت سال به نقطه مطلوب برسد.
ع.ب*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =